סרטן: ריפוי בריקוד

(0)
לדרג

בבית חולים נהריה מקיימים סדנה מיוחדת לריפוי חולות סרטן - בריקוד. הסדנה הוכיחה את יכולתה לעזור לנשים, שחלו בסרטן, להשתקם ולחזור לתפקוד. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

המכון האונקולוגי בבית חולים נהריה מקיים מזה ארבע שנים סדנת ריפוי ושיקום בתנועה למטופלות המחלימות מסרטן שד. למעשה, מדובר בקבוצת נשים שאובחנו בשנתיים האחרונות כחולות בסרטן שד, נותחו וטופלו בכימותרפיה כחלק מטיפול הנועד לריפוי ממחלתן זו. אך טיפול זה מלווה גם בתופעות לוואי לא מבוטלות. ההשלכות הפיסיולוגיות והפסיכולוגיות של הטיפול, והרגשת הפחד והבלבול השפיעו רבות על שיקומן של הנשים.

בדיוק לשם כך הקימה חווה שורני-פלדמן בעזרתה של העובדת הסוציאלית של בית החולים אלכסנדרה בלין, וד"ר הדסה גולדברג, מנהלת המכון האונקולוגי, סדנה מיוחדת לריפוי בריקוד. חווה, חולת סרטן בעצמה, סיפרה: "במהלך שהותי בטיפולים, שוחחתי עם מטופלות אחרות שהיו במצבי וחשתי את הבדידות וחוסר האונים שבמצבן ואת הניעות שלהן בין תקווה לייאוש. לאחר גילוי המחלה, החלטתי לנסות ולשלב את הטיפול בתנועה בהליך הטיפולי האישי שעברתי, במקביל לטיפול המקובל. פעילות מסוג זה מקנה טכניקות של תנועה והרפיה, ונועדה לשפר את היכולת הגופנית, לחזק את הרוח, להשתחרר ממתחים ולחצים ולהעצים את הכוח הפנימי בהתמודדות עם המחלה".

במפגש משתתפות 9-12 נשים, אשר מקבלות הפנייה לטיפול מהצוות הרפואי ומהעובדות הסוציאליות של המכון האונקולוגי. "כל פעם שאני מגיעה לסדנה הזו אני מרגישה שאני לא לבד, ויש עוד נשים שעוברות את מה שאני עוברת", סיפרה לובנה אליאס, אחת מהמשתתפות בסדנה. אליאס הוסיפה: "אני נהנית מהריקוד ומהתנועה ושמחה להרגיש חלק מקבוצת תמיכה טיפולית".

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום