המתמחים דחו את הצעת ליצמן

(0)
לדרג

המתמחים דחו תוספת של כ-100 מיליון ש"ח למי שיעבוד "מסביב לשעון" במערכת הציבורית. לטענתם, רק 200 רופאים צעירים ייהנו מתוספת זו

מאת: מערכת zap doctors

המתמחים דחו אמש (ד') את הצעת משרד האוצר לתוספת של כ-100 מיליון שקל לשכרם. תוספת זו הוצעה לרופאים צעירים, שיבחרו לעבוד במשך שעות היום במערכת הציבורית. זאת, במסגרת מנגנון "פול טיימר", על פי סיכום שהתקבל עם האוצר לפני מספר חודשים. לדברי סגן השר ליצמן, מדובר בתוספת של כעשרת אלפים שקלים למשכורת.

כזכור, בימים האחרונים ניהל סגן שר הבריאות שיחות ארוכות עם נציגי המתמחים, במהלכם הבהיר להם כי הוא מעריך ומוקיר את עבודתם ורואה בהם את עתיד הרפואה בישראל. ואולם, סגן השר ליצמן הבהיר למתמחים כי אין כל אופציה חוקית לפתוח הסכם שנחתם.

לדברי הנהגת הרופאים הצעירים, מדובר בהצעה מגוחכת לפיה רק כ-200 רופאים יזכו לתגמול מתוך אלפי רופאים צעירים. לטענתם, המערכת - ובראשה ראש הממשלה בנימין נתניהו - עדיין לא הפנימה עד כמה עמוק המשבר בבתי החולים. המתמחים סבורים כי נתניהו ממשיך להסיר כל אחריות מחיי החולים וטומן ראשו בחול - זאת נוכח הקריסה המתקרבת של בתי החולים.

ממשרדו של סגן שר הבריאות נמסר בתגובה להודעת הדחייה של המתמחים כי הנתונים שהפיצו אינם מדוייקים בעליל. בנוסף, ההודעה הופצה לתקשורת מבלי שטרחו ליידע בתשובתם את סגן שר הבריאות ואת מנכ"ל המשרד.

עוד נכתב בהודעה כי "סגן השר מצר על התנהלותם והיגררותם של יועצי התקשורת של המתמחים - להם יש כנראה עניין בהחרפת המאבק, שכן הם היחידים שמרוויחים כעת מהמשבר ומקבלים תמורה הגונה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום