הציבור צמצם הוצאות על בריאות

(0)
לדרג

הלמ"ס: החמישון העליון הוציא 20% יותר על בריאות, לעומת החמישון התחתון. משרד הבריאות: הירידה הפרטית בהוצאה היא תוצאה של הרחבת סל הבריאות

מאת: מערכת zap doctors

יוקר המחיה בישראל ניכר בכל התחומים, ומשפיע גם על תחום הבריאות. ההוצאה הפרטית לבריאות בשנת 2010 פחתה בשני אחוזים ועמדה על 674 ש"ח לחודש (5% מההוצאה הכוללת של משקי הבית, לעומת 5.2% לפני כשנה). כך עולה מסקר הוצאות משקי הבית של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסם אתמול (א').

עוד עולה מהנתונים כי קיים הבדל משמעותי בהוצאה בין חמישוני הכנסה שונים: העשירים כמובן מוציאים יותר כסף על בריאות מאשר העניים. כך למשל, ההוצאה של משקי הבית בחמישון התחתון עמדו על כ-352 ש"ח בחודש (4.2% מההוצאה), לעומת כ-1069 ש"ח בקרב החמישון העליון (5.1% מההוצאה).

הירידה בהוצאות של משקי הבית על בריאות בשנת 2010 נרשמה למרות עלייה של 1.2% במחירי שירותי הבריאות (זאת, לעומת עלייה של 2.7% בכלל המחירים). בניטרול ההשפעה של עליית המחירים - ההוצאה הפרטית לבריאות ירדה ב-2.1%.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר כי ניתן לזקוף חלק מירידה זו לצעדים שנקט משרד הבריאות בשנת 2010, ובהם הכללת שירותי בריאות השן בסל הבריאות וביטול אגרות טיפות חלב.

לדברי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, המשרד ימשיך לפעול להקלת הנטל על האזרח באמצעות הרחבת סל השירותים, הפחתת השתתפויות עצמיות ורגולציה קפדנית על מחירי שירותי הבריאות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום