ספורט מועיל לחולי סרטן ריאות

(0)
לדרג

מחקר חדש: פעילות גופנית מיטיבה עם חולי סרטן ריאות מתקדם. זאת, למרות הדעה הרווחת בקרב רופאים וחולים כי עדיף לוותר על אימונים בעת המחלה

מאת: מערכת zap doctors

לפעילות גופנית יש תועלת מסוימת בחולים עם סרטן ריאות בשלב מתקדם, בין אם הם מטופלים בתרופות כימותרפיות, ובין אם אובחנו עם גידול שלא ניתן לנתח. כך עולה ממחקר פיילוט חדש, שתוצאותיו פורסמו בכתב העת Lung Cancer.

החוקרים כותבים כי על רופאים להמליץ על פעילות גופנית למטופליהם, המסייעת להם לשמור על רמה תפקודית ופעילויות יומיומיות.

מדגם המחקר כלל 25 חולים שלקחו חלק בתכנית אימונים בת שישה שבועות. התוכנית כללה אימוני תנגודת ופעילות גופנית מועילה ללב ולכלי הדם. מהמחקר הוצאו חולים עם גרורות למוח או לעצמות, מחלת לב תסמינית בשלושת החודשים האחרונים, או דיכוי ממושך של מח העצם, או חולים תחת טיפול בנוגדיקרישה.

החולים לקחו חלק בתכנית אימונים מבוקרת בת 90 דקות, שנערכה בימי שלישי וחמישי, ולאחריה 30 דקות של תרגילי הרפיה. הם גם קיבלו הוראה ללכת 30 דקות ולהקפיד על תרגילי הרפיה ביתיים כל ימי שני, רביעי ושישי. בתום ששת שבועות המחקר, 23 חולים היו זמינים להערכה.

היכולת האירובית הממוצעת השתפרה בעקבות תכנית האימונים, לצד שיפור מרחק ההליכה במהלך שש דקות, וכן עלייה משמעותית בכוח שש קבוצות השרירים שנבחנו. מבחינת הבריאות הנפשית, חל שיפור מסוים במדד להערכת התפקוד של חולים עם מחלות ממאירות.

החוקרים מציינים כי רופאים וחולים רבים כלל אינם שוקלים אפשרות לביצוע פעילות גופנית כדרך להתמודדות עם סרטן ריאות מתקדם. מהמחקר עולה כי למרות שיעורי הישרדות נמוכים, יש יתרונות להקפדה על פעילות גופנית גם בחולים עם ממאירות ריאתית מתקדמת.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן ריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום