גלולות משפרות דלקת מפרקים

(0)
לדרג

ממצא: נשים הסובלות מדלקת מפרקים ונוטלות גלולות למניעת הריון מתפקדות טוב יותר. נראה כי ההורמונים הנקביים קשורים בשיפור תוצאות המחלה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

הורמונים נקביים משפרים תוצאות של מחלת מפרקים. גלולות למניעת הריון עשויות להביא לשיפור בתוצאות התפקודיות של נשים הסובלות מדלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis). כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Arthritis & Rheumatism

נמצא כי בנשים שטופלו בגלולות למניעת הריון לפני ובעת הופעת התסמינים, התוצאות התפקודיות היו טובות יותר. גם בנשים שטופלו בגלולות למניעת הריון לאחר הופעת התסמינים התוצאות היו טובות יותר, אך רק אם החלו עם מוגבלות בדרגה בינונית או חמורה.

החוקרים כותבים כי קשה לקבוע אם הגלולות עצמן או גורם אחר הקשור בגלולות אחראיים לממצאים. עם זאת, אין ספק כי ניתן להבטיח לנשים בגיל הפוריות כי גלולות למניעת הריון לא ישפיעו לרעה על דלקת המפרקים שלהן, ועשויות אף לשפר את התוצאות.

החוקרים התבססו על נתונים ממאגר Norfolk Arthritis Register, מדגם של נשים עם דלקת מפרקים שהופיעה לאחרונה, במטרה להעריך את הקשר בין נטילת גלולות למניעת הריון לבין התוצאות התפקודיות. הסקירה כללה כ-600 נשים שלא נטלו גלולות למניעת הריון במהלך המעקב, וכ-260 נשים שנטלו גלולות למניעת הריון. חציון המעקב, קרוב לחמש שנים, והיכולת התפקודית התבססו על שאלון HAQ - Health Assessment Questionnaire.

בואו לדבר על זה בפורום גלולות ואמצעי מניעה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום