'אידלמן בגד בנו; עליו להתפטר'

(0)
לדרג

ד"ר צביקה קליין, ממקימי הארגון החדש של רופאי בתי החולים, רואה ביו"ר הר"י אחראי להסכם עם האוצר. אחד מיעדי הארגון האלטרנטיבי: החלפת הנהגת הר"י

מאת: מערכת zap doctors

צווי המניעה שניתנו אתמול (א') על ידי בית הדין הארצי לעבודה כנגד מאות המתמחים שהגישו מכתבי התפטרות לא ריפה את ידיהם של הרופאים. ביומיים האחרונים הגישו עשרות רופאים מכתבי התפטרות אישיים בהתאם לפסיקת בית הדין לעבודה. חלקם אף הכריזו על שביתת רעב.

היום אנו מתוודעים למהלך חדש של רופאים מומחים ומתמחים מבתי חולים ברחבי הארץ, אשר פועלים להקמת ארגון חדש שנועד להיות אלטרנטיבה להנהגת הר"י ולהסכם הקיבוצי שנחתם. "בשלב הראשון", מסביר ל-doctors ד"ר צביקה קליין, יו"ר ועד הרופאים בבי"ח מאיר וממקימי הארגון החדש, "אנו אוספים את החיילים. תחילה, אנו בודקים כמה אנשים רוצים להצטרף לארגון החדש. כבר הבוקר התחלנו להחתים אנשים והמספרים הולכים וגדלים. אנו רוצים לבחון האם אנשים רוצים שנייצג אותם, ובשלב הבא נפעל להקמת ארגון חדש ואז נחליט האם לפעול בתוך הר"י או מחוצה לה".

הארגון החדש - ארב"ה (ארגון רופאי בתי החולים) אמור לייצג את רופאי בתי החולים, אולם ייתכן שבעתיד יתווספו אליו גם רופאי הקהילה.

פרופ' יהודה אולמן ממקימי הארגון ומנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית ברמב"ם אומר הבוקר ל-doctors כי הקמת הארגון החדש אין משמעותה בהכרח פרישה מהר"י: "מזה חודשים אנו מתריעים על כך שההסכם הוא גרוע לרפואה הציבורית ולמרות מכתבים ששלחנו להנהגת הר"י, הפגנות שקיימנו ומודעות שפרסמנו, הנהגת הר"י שעטה קדימה מבלי להקשיב לנו. הם לא הקשיבו לקולות מהשטח והקולות הללו אומרים בריש גלי שהם לא רוצים להיות מיוצגים על ידי ארגון שלא מייצג את הרופאים.

"פנינו אליהם בבקשה לחזור למצב הקודם ומההסכם שנחתם עם האוצר, אבל ללא הועיל. אנו רואים בהנהגה ייצוג בלתי הולם לרופאים, ומטרת הארגון החדש שמוקם הוא לפעול נגד ראשי הארגון - אם מחוצה לארגון ואם בתוכו".

מה מטרת הארגון?

"הארגון החדש ייצג את הרופאים באופן אמיתי. קשה לייצג בהסכם אחד רופאי קהילה ורופאי בתי חולים. לא ניתן לכרוך את כולם באותו סרט, בשל אינטרסים שונים. הארגון החדש אמור לייצג את המומחים והמתמחים בבתי החולים. אנו רואים במתמחים את ההארד-קור של הארגון.

"ידוע לנו כי גם רופאי הקהילה אינם מרוצים מההסכם שנחתם ויכול להיות שבעתיד הם יצטרפו לארגון או יבחרו להתאגד לבד".

פרופ' אולמן מסביר כי התקנון בהר"י מקשה מאוד על שינוי ההנהגה, ולכן הוא אינו שולל פעולה נגד ראשי הר"י מתוך הארגון או מחוצה לו. "יש מוסדות טובים בהר"י שחבל להרוס, אולם כל יו"ר איגוד עובדים שאין אחריו חיילים צריך להסיק מסקנות אישיות", מציין פרופ' אולמן.

ד"ר קליין מחדד את מטרת הארגון: עצירת ההסכם שנחתם. לדבריו, בארגון החדש לא יסתמו למתמחים את הפיות כמו בהר"י: "אנו רואים במתמחים שותפים מלאים למהלך".

פרופ' אולמן מבהיר: "כנראה שנגיש עתירה לבג"צ נגד החלטת ביה"ד העבודה שניתנה אתמול. המתמחים כבר הוכיחו את נחישותם; הם אינם מוכנים לעבוד בתנאים אלה. הוכחה לכך ראינו אתמול - עשרות מתמחים חוזרים וחותמים על מכתבי פיטורים אישיים, כמו שבימ"ש ראה לנכון לציין מהו מכתב פיטורים אישי".

פרופ' אולמן מותח ביקורת על פסיקת ביה"ד לעבודה באומרו: "קשה לי לראות כיצד בימ"ש יכול לבטל רצון של אנשים לא לעבוד במקום עבודה מסוים".

מחר צפויים ראשי מחלקות מבתי חולים שונים בארץ להתכנס ולתכנן את המשך צעדיהם. פרופ' אולמן אומר שגם על המנהלים ההסכם מקשה מאוד: "נבחן כיצד להתנהל במסגרת ההסכם החדש, שדורש מאיתנו להיות פנקסני דקות ושניות אחרי הרופאים".

בנוסף לעתירה לבג"צ, מקימי הארגון מתכוונים להגיש תביעה אישית נגד ד"ר ליאוניד אידלמן בביה"ד לעבודה על ייצוג בלתי הולם. ד"ר קליין אומר כי "אידלמן בגד במטרות המאבק וניהל את המו"מ בחשאיות. אני יודע שבניגוד להתחייבות שלו, הוא חתם על ההסכם לפני שהציג אותו לוועד הרופאים המרכזי".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום