דיכאון מעלה את הסיכון לשבץ מוחי

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה: נשים שסובלות מדיכאון נמצאות בסיכון גבוה יותר לשבץ מוחי. במיוחד אמורים הדברים לגבי נשים שחוות דיכאון בהווה יותר מאשר בעבר

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Stroke עולה כי יש קשר בין דיכאון לבין עלייה מתונה בסיכון לאירועים מוחיים בעתיד.

החוקרים התבססו על נתוני מחקר NHS - Nurses Health Study - כאשר בין השנים 2000-2006, נכללו למעלה מ-80 אלף נשים בגילאי 54-79 שנים. הנשים נשאלו בכל שנתיים על נטילת נוגדי דיכאון כל שנתיים. הן גם דיווחו פעם בשנתיים על אבחנה של דיכאון על ידי רופא.

לאחר שש שנות מעקב נרשמה עלייה של 29% בסיכון לשבץ מוחי אצל נשים שסבלו מדיכאון. יתרה מזאת, בקרב נשים שנטלו נוגדי דיכאון, בעיקר תרופות ממשפחת SSRI -Selective Serotonin Reuptake Inhibitor - נרשמה עלייה של 39%.

במהלך שש שנות מעקב תועדו 1,033 מקרי שבץ מוחי - 538 אירועי שבץ איסכמי (מוחי), 124 אירועי שבץ המורגי (הצטברות של דם בתוך קופסת הגולגולת) ו-371 אירועי שבץ מסיבה לא ידועה.

לאחר תקנון לגיל המשתתפות, נמצא קשר בין היסטוריה של דיכאון לבין עלייה של כמעט פי 1.5 בסיכון לשבץ מוחי מכל סוג.

החוקרים מדווחים כי דיכאון בהווה לווה בסיכון גבוה יותר לשבץ מוחי מאשר היסטוריה של דיכאון בעבר. בקרב נשים שדיווחו כי סבלו בהווה מדיכאון נרשמה עליה של 41% בסיכון לשבץ מוחי. לשם השוואה, בקרב נשים שדיווחו על היסטוריה של דיכאון בלבד, נרשמה עלייה לא משמעותית בסיכון לשבץ מוחי, בהשוואה לנשים שלא סבלו מעולם מדיכאון ולא נטלו נוגדי דיכאון.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום דיכאון - אבחון וטיפול
פורום נוירולוגיה ושבץ מוח

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום