בדיקות סקר חיוניות לאבחון מלנומה

(0)
לדרג

ממצאים שעשויים להציל חיים: בדיקות סקר רפואיות לנגעים בעור מסייעות באבחון נגעי מלנומה דקים יותר ובשלב מוקדם יותר, בהשוואה לאבחון עצמי

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש, אשר פורסם במהדורת יולי של כתב העת Archives of Dermatology, עולה כי בדיקת סקר לנגעים בעור המבוצעת על ידי רופאים מביאה לשיעור גבוה יותר של אבחון נגעי מלנומה, ולאבחון של נגעים בשלב בו הם דקים יותר, בהשוואה לזיהוי על ידי המטופלים.

במחקר זה השוו החוקרים בין מאפייני מלנומה ותבניות אבחון במטופלים חדשים, לבין מטופלים חוזרים עם נגעי מלנומה. במחקר השתתפו כמעט 400 מטופלים, אשר אובחנו עם מלנומה עורית בשנים 1998-2008. לצרכי המחקר חולקו המטופלים לשתי קבוצות - מטופלים חוזרים, המוגדרים כמטופלים הנמצאים במעקב במרפאת העור במשך לפחות 3 חודשים, ומטופלים חדשים למרפאה.

החוקרים מצאו כי בקרב מטופלים חוזרים נרשם שיעור גבוה יותר של מחלה מוגבלת (70% לעומת 57%) ושל נגעי מלנומה דקים יותר (0.45 מ"מ לעומת 0.82 מ"מ). כמו כן, בקרב מטופלים חוזרים נרשם שיעור נמוך יותר של סימני אבחון גרועים, בהשוואה למטופלים חדשים.

63% מהנגעים במטופלים חדשים אובחנו על ידי רופא, זאת לעומת 82% בקרב מטופלים חוזרים. 18% מכלל הנגעים זוהו על ידי המטופלים, כאשר רובם (64%) זוהו בשל שינוי במראה הנגע העורי. נגעים אשר זוהו על ידי רופאים היו דקים יותר בהשוואה לנגעים אשר זוהו על ידי המטופלים.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן העור ונקודות חן (שומות).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום