סידן: כל המרבה הרי זה משובח?

(0)
לדרג

מסתבר שלא בהכרח. ההמלצה לנשים עד גיל 50 היא לצרוך 1,000 מ"ג סידן ליום ו-1,200 מ"ג אחרי גיל 50. מינון גבוה מדי עלול לגרום למחלות לב וכלי דם ואבנים בכליות

מאת: מערכת zap doctors

מינון מוגבר של תוספי סידן אינו נמצא יעיל יותר בשמירה על בריאות העצם. כך עולה מחוות דעת מקצועית שהתפרסמה החודש בכתב העת הדיגיטלי Medscape.

השאלה הנשאלת היא מה ההשפעה החיובית של תוספי סידן על בריאות העצם? זאת, בהתייחסות למחקרים שפורסמו לאחרונה אשר הצביעו על קשר בין נטילת תוספי סידן לסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם.

גוף המדיניות הרפואית העליון בארה"ב - ה-Institute of Medicine - פרסם השנה הנחיה קלינית מעשית של 1,000 מ"ג סידן ליום (תזונה+תוספים) לאשה בוגרת עד גיל 50, ו-1,200 מ"ג ליום לאשה מעל גיל 50. רף המינון העליון נקבע על 2,000 מ"ג ליום, עקב הסיכונים הפוטנציאליים (מחלות לב וכלי דם, ואבנים בכליות).

מחקר גדול שפורסם לאחרונה ב-BMJ והקיף 61 אלף נשים במעקב שנמשך 19 שנים, הצביע אף הוא על מסקנה דומה, לפיה בכל הנוגע לבריאות העצם, מינון גבוה של תוספי סידן לא מעניק הגנה טובה יותר מפני אוסטיאופורוזיס.

במהלך שנות המעקב אירעו למעלה מ-14 אלף שברים בנשים אלה, ולמעלה 3,800 שברים בצוואר הירך.

מסקנות המחקר

נטילת תוספי סידן היטיבה את בריאות העצם בעיקר בנשים שצריכת הסידן שלהם היתה נמוכה מאד (מתחת ל-750 מ"ג ליום).

אצל נשים שנטלו תוספי סידן במינון גבוה (מעל 1,100 מ"ג ליום), הסיכון לשבר צוואר הירך היה אף גבוה יותר מאשר אצל נשים שנטלו תוספי סידן במינון נמוך יותר.

השורה התחתונה היא שמינון מוגבר אינו יעיל יותר בשמירה על בריאות העצם. בהנחה שמינון הסידן הממוצע המגיע ממקורות תזונתיים עומד על כ-700 מ"ג ליום, המינון המומלץ של תוספת סידן בכדורים יהיה 500-600 מ"ג ליום לרוב הנשים.

ראוי לציין כי כיום, נשים רבות נוטלות מינונים גבוהים מאוד של סידן, לעיתים קרובות 1,000-1,500 מ"ג ליום בכדורים.

מקורות תזונה עשירים בסידן הם: מוצרי חלב דלי שומן, עלים ירוקים, דגני בוקר, דגים בעלי עצמות אכילות כמו סרדינים.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום בעיות הורמונליות ומחלות עצם מטבוליות - אוסטיאופורוזיס.
פורום תרופות ורוקחות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום