בשירות המדינה: בדיקת HIV אנונימית

(0)
לדרג

בקרוב: ניתן יהיה לבצע בדיקות אנונימיות חינמיות לנשאות נגיף HIV במרפאות המין של משרד הבריאות. זאת, בעקבות עלייה חדה במספר הנשאים החדשים בישראל

מאת: מערכת doctos

בשורה חדשה: מ-1 בספטמבר 2011 יחל משרד הבריאות לבצע בדיקות לנשאות נגיף HIV באופן אנונימי וללא תשלום במרפאות המין בחיפה ובתל אביב.

בדיקות אנונימיות בישראל מופעלות על ידי הוועד למלחמה באיידס מאז שנת 1986. משנת 2005 ניתן לבצע בדיקה מהירה בתשלום במרכזי הבדיקות של הוועד ולקבל תשובה תוך 30 דקות. במהלך השנים, הצטרפו לוועד גופים נוספים שמציעים את השירות, ביניהם גם משרד הבריאות שמבצע את הבדיקות האנונימיות במרפאות המין שברשותו כבר למעלה מ-7 שנים. אולם, עד כה לא פרסם משרד הבריאות סטנדרטים בתחום.

נוכח המדיניות הננקטת במדינות מערביות אחרות ונוכח העלייה החדה במספר הנשאים החדשים בישראל, החליט משרד הבריאות לוותר על הדרישה להזדהות בבדיקות לנשאות איידס. אולם באותה נשימה החליט להפסיק לסבסד את הבדיקות החינמיות שמצבעים גופים אחרים. משרד הבריאות ימשיך לסבסד בדיקות מגופים אחרים רק אם הן לא תהיינה אנונימיות, והנבדקים ימסרו פרטים מלאים.

משמעות שינוי המדיניות היא כי גופים שעד כה הפעילו שירותי בדיקות אנונימיות ובדיקות מהירות, כגון הוועד למלחמה באיידס והבית הפתוח, יצטרכו לשלם מעתה למשרד הבריאות מאות אלפי שקלים בשנה כדי לאפשר לנבדקים להמשיך להיבדק באמצעותם באופן אנונימי.

מסקרי דעת קהל שערך הוועד למלחמה באיידס נמצא כי 78% מתושבי מדינת ישראל חושבים שבדיקות מהירות צריכות להיות במימון חלקי או מלא של המדינה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום