חדר האחות חוזר לבתי הספר

(0)
לדרג

הפרטת שירותי בריאות התלמיד מבוטלת חלקית. משרד הבריאות יעסיק אחיות בבתי ספר בדרום ובצפון הארץ. במרכז תימשך ההפרטה

מאת: מערכת zap doctors

בשורות טובות לילדים שילמדו בשנה הקרובה בבתי ספר בדרום וצפון הארץ - ההפרטה של אחיות בוטלה. לפי המתווה, שיזם סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הוחלט כי במקומות פריפריאלים - בתי ספר בדרום ובצפון הארץ - משרד הבריאות ייקח על עצמו את ניהול שירותי בריאות התלמיד. באותן מקומות תבוטל ההפרטה ותועסקנה אחיות מטעם משרד הבריאות. החדשות הפחות טובות - בשאר המחוזות ימשיך לפעול השירות על ידי חברה פרטית שתיבחר במכרז.

כזכור, ההפרטה של שירותי בריאות לתלמיד נכשלה כישלון חרוץ ותלמידים רבים לא זכו לקבל שירותים וחיסונים - דבר שפגע בבריאותם.

סגן השר ליצמן: "חשוב לציין כי ההחלטה להפריט את שירותי בריאות התלמיד נעשתה על ידי מישהו אחר במשרד הבריאות לפני מספר שנים. היום לא היינו מקבלים החלטה כזאת. לדעתי, על המדינה לקחת אחריות על הנושא.
עם זאת, בשל המחסור החמור בתקנים, ניתנת עדיפות למהלך הנוכחי, שמצד אחד יחזיר את השירות, לפחות בחלקו בשלב זה לידי המדינה, ומצד שני יחלק את הנטל בין נותני השירות. בכך נשפר את המערכת, נייעל את השירות ונדאג לתת מענה הולם לתחום שהוא כה חשוב לכולנו - בריאות ילדינו".

הסתדרות האחיות מסרה בתגובה: "אנו קוראות למשרד הבריאות לשקול פעם נוספת את החלטתו, ולאמץ את העמדה המקצועית, ביחס להפעלת בריאות התלמיד, ולהרחיבה - כך שהשירות בכל רחבי הארץ יופעל ישירות בידי המדינה.

האחיות מודיעות כי הן לא מתכוונות לשתף פעולה עם הרפתקת הפקרת הילדים בידי הקבלנים, שפירושה המשך הניסוי בילדי ישראל, שנכשל שנה אחרי שנה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום