בישראל מוציאים הכי מעט על בריאות

(0)
לדרג

שיעור ההוצאה הלאומית לבריאות עומד על 7.5% מהתמ"ג - נתון נמוך בהשוואה למדינות ה-OECD. וגם: ההוצאה הפרטית על בריאות בישראל גבוהה מהממוצע במערב

מאת: מערכת zap doctors

שיעור ההוצאה הלאומית לבריאות, כאחוז מהתמ"ג בישראל, עמד בשנת 2010 על 7.5%. שיעור זה הוא הנמוך ביותר מאז שנת 2000. יש לציין כי ישראל מדורגת במקום נמוך בהשוואה למדינות ה-OECD, בכל הנוגע להוצאה על מערכת הבריאות. כך עולה מנתוני ההוצאה הלאומית לבריאות לשנת 2010, שפורסמו בסוף השבוע האחרון על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

עוד פורסם כי בשנת 2010 חלה ירידה קלה בהיקף ההוצאה הפרטית לבריאות, והיא עמדה על כ-38% (השיעור הנמוך ביותר מאז שנת 2004). עם זאת, אחוז ההוצאה הפרטית לבריאות בישראל הוא עדיין גבוה ביחס לממוצע בעולם המערבי.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר כי הוא נחוש להמשיך במדיניות חברתית - הכל כדי להקל על ציבור האזרחים בהוצאות הבריאות, כמו למשל הפחתת מחירי התרופות וביטול אגרת טיפת חלב.

בהתייחס לנתונים אלה, ציין מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו: "אני מקווה ששנת 2010 תירשם כשנת מפנה בהוצאה הפרטית לבריאות. מהלכים שקידם המשרד כגון: הכללת שירותי בריאות השן בסל הבריאות וביטול אגרת טיפת חלב הראו תוצאות. בשנת 2011 המשרד ממשיך לדחוף לצמצום ההוצאה הפרטית לבריאות באמצעות הורדת מחירי התרופות, הפחתת השתתפויות עצמיות, הרחבת שירותי בריאות השן, הגדלת הסל ועוד.

"עם זאת, עלינו להמשיך לפעול יום-יום על מנת להפחית את נטל המימון המוטל על האזרחים במדינה. תוכניתו של סגן השר לרפורמה בסיעוד, שהוצגה מוקדם יותר השבוע, תביא להפחתה משמעותית בנטל המימון הפרטי".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום