'מנהלי בתי חולים מסיתים מתמחים'

(0)
לדרג

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, יצא במתקפה חריפה נגד מנהלי בתי חולים במרכז: "אני לא יודע על מה שובתים. נראה שמשהו השתבש בדרך אצל השובתים"

מאת: מערכת zap doctors

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, האשים מנהלי בתי חולים במרכז הארץ בהסתת מתמחים למרד בהר"י ובעידוד כתיבת מכתבי ההתפטרות. זאת, בניסיון לטרפד את ההסכם המתגבש, שלדברי ליצמן, מיטיב עם הפריפריה: "לא יעזור להם. הפריפריה תקבל העדפה ברורה בכל הסכם שייחתם", אמר וקרא למתמחים לחזור לעבודה סדירה בהקדם.

ביקורת חריפה זו הושמעה היום (ה') באירוע השקה של מוקד להעסקת נשים חרדיות.

ליצמן ציין כי תוחלת החיים בפריפריה נמוכה בשלוש-ארבע שנים ביחס למרכז - דבר שלא מתקבל על הדעת: "שמתי לי למטרה לתקן עיוות זה ולטפל בו. אנו מפנים ונפנה, יחד עם האוצר, תקציבים גדולים לשיפור שירותי הרפואה בפריפריה".

בנוסף, סגן שר הבריאות התייחס לקולות השונים שנשמעים מהרופאים: "אני לא יודע על מה שובתים. בהתחלה רצו יותר תקני רופאים - קיבלו! רצו לרדת בתורנויות - קיבלו! יש לי תחושה שמשהו השתבש אצל השובתים בדרך. בית המשפט קבע שהר"י מייצגת אותם, והם אינם סרים למרותה. כך לא ניתן לקיים משא ומתן. אי אפשר לנהל מו"מ במקביל עם כמה גופים. חורה לי מאוד שבתי חולים במרכז נותנים כתף לשביתה. זה עוול גדול ולא תקין. לא ייתכן שמנהלי בתי החולים יגבו שביתה שפוגעת באופן כה קשה בציבור רחב של חולים. עתה גם יש מתמחים שמדברים על כך שנאפשר שר"פ - נו באמת...".

מנכ"ל משרד הבריאות: "התלהמות המתמחים תגרום לנזק"

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, כינס אתמול את מנהלי בתי החולים הממשלתיים לישיבה. הוא ביקש מהם להסביר לרופאים את משמעות ההישגים אליהם הגיעו עד כה במו"מ עם האוצר - הישגים שלדבריו יביאו לשדרוג משמעותי במערכת הבריאות.

פרופ' גמזו: "נראה, כי מסתמנת מגמת התלהמות בסגנון הפעולה של המתמחים, שאינה מגובה בהכרה מספקת של מבנה מערכת הבריאות, ועלולה לגרום נזק יותר מאשר תועלת".

פרופ' גמזו ציין בישיבה כי הוא מצפה מכל ציבור הרופאים לנהוג באחריות המתבקשת ולכבד את שליחותם המקצועית, גם בשעה בה הם מעלים את תביעותיהם הנחרצות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום