אינסולין: יעיל לסוכר וללב

(0)
לדרג

אינסולין דטמיר מאזן באופן קבוע את רמות הסוכר בדם, מצמצם את הסיכון להיפוגליקמיה ומפחית גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם בחולי סוכרת. צרכנות רפואית

מאת: ד"ר עמית עקירוב

אינסולין דטמיר (Detemir) הוא אנאלוג של אינסולין הומאני, שמטרתו לחקות את הפעילות של אינסולין בזאלי (אינסולין בסיסי) לטווח ארוך. פעולתו מבוססת על ספיגה מושהית מאתר ההזרקה, הנובעת בחלקה מעלייה בקישור העצמי של מולקולות אינסולין דטמיר ובחלקה מקישור הפיך לאלבומין. הסברה היא כי הקישור לאלבומין במחזור הדם מווסת את ההשפעה באתרי המטרה, שאחרת היתה משתנה בהתאם לקצב הספיגה.

כתוצאה מכך, הוכח כי לאינסולין דטמיר פעילות יחסית קבועה, בהשוואה לאנאלוגים חלופיים של אינסולין בזאלי; הדבר בא לידי ביטוי בירידה עקבית יותר ברמות הסוכר בדם במחקרים שונים. במחקרים קליניים, אינסולין דטמיר לווה בירידה עקבית בסיכון להיפוגליקמיה (רמת סוכר נמוכה בדם), ובעלייה פחות גדולה במשקל הגוף, בהשוואה לטיפולים חלופיים.

לאור קשר שתועד במחקרים פרוספקטיביים ואפידמיולוגיים בין השונות ברמות סוכר בדם ו/או אירועי היפוגליקמיה לבין סיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם (והקשר המוכר היטב בין עודף משקל וסיכון למחלות לב וכלי דם), ייתכן כי הפרופיל הקליני של אינסולין דטמיר עשוי להשפיע לטובה על האבחנה בכל הנוגע לבטיחות הטיפול מבחינת סיכון למחלות לב וכלי דם, אם כי נקודה זו טרם הוכחה.

לאחרונה עלה חשש כי הטיפול באנאלוגים לאינסולין עשוי להביא לעלייה בסיכון לממאירות, אך הנתונים הקליניים הזמינים ואופי הפעילות של אינסולין דטמיר אינם מעידים על סיכון מוגבר, בהשוואה לטיפול באינסולין הומאני.

הגישות האופטימאליות לטיפול באינסולין דטמיר מבוססות על הצטברות נתונים ממחקרים קליניים..

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת והשמנה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום