בן 6 נכווה קשה בשל קעקוע חינה

(0)
לדרג

עדן הקטן רצה לקעקע על כתפו את סמלה של קבוצת מכבי חיפה. הקעקוע התמים התפתח לכוויה קשה שהסתיימה בטיפול רפואי. פרופ' הר שי: קעקועי חינה מאוד מסוכנים

מאת: מערכת zap doctors

"אני צריך עוד מעט לעלות לכיתה א'. רציתי קצת ליהנות בחופש והקעקוע הזה הרס לי את הכל", כך תיאר בדמעות עדן בן סימון בן ה-6 וחצי שהחופשה שלו הפכה לסיוט.

עדן ומשפחת בן סימון, תושבי הצפון, נסעו לחופשה שנתית באילת, במהלכה החליטו להיענות לבקשת בנם לקעקע על גופו את סמלה של קבוצת הכדורגל האהובה עליו - מכבי חיפה. לאחר בירור עם בעל דוכן הקעקועים בטיילת של אילת כי ההליך בטוח זכה עדן בקעקוע על כתפו.

"כבר בערב שחזרנו למלון, כל אזור הקעקוע התחיל להפריש מוגלה ולבעבע כמו אש", סיפר אבי בן סימון, אביו של עדן. "ראינו שהמצב לא מתפתח יפה, ולמחרת בבוקר הלכנו לבית החולים באילת".

בבית החולים טופל עדן בתרופות ומשחות מיוחדות, ולאחר יומיים חזר עם המשפחה הביתה לצפון אבל הכאבים והפריחה בכל האזור הגב רק התגברו. "הבנו שזה לא נורמלי, וניגשנו דחוף לבית החולים כרמל למחלקה לכירורגיה פלסטית", אמר אבי.

פרופ' ירון הר שי, מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית בבית החולים כרמל שמטפל בילד, הסביר כי מדובר בכוויה כימית מדרגה שנייה שנגרמה כתוצאה מקעקוע החינה: "אף אחד לא יודע בדיוק מה רוקחים ושמים בעלי הדוכנים בחומר שאותו מניחים על העור של הילדים. יש כאן שילוב של תגובה אלרגית קשה עם כוויה כימית שמלווה בשלפוחיות. זה בהחלט מסוכן לעור ולגוף של ילד בגיל כל כך צעיר".

על גופו של עדן הקטן יש כוויה גדולה ומכוערת בכל אזור הכתף, במקום שבו היה הקעקוע, כשפצעים מוגלתיים רבים מקיפים את כל הגוף - מהגב ועד החזה והבטן.

"הקעקעועים האלה הם ממש סכנת נפשות", אמרה עינב, אימו של עדן, "חשוב שכל ההורים ידעו זאת". "אני מצפה שמשרד הבריאות יבדוק מה הולך בשוק הפרוץ הזה", הוסיפה.

חומר PPD - גורם לאלרגיה

"קעקועי החינה הם דרך זולה וקלה למי שרוצה לעשות קעקוע זמני", אומר פרופ' הר שי. "בדרך כלל משתמשים בחומר בצבע שחור המכיל חומר PPD. זהו חומר המאיץ את ספיגת הצבע לשכבת העור העליונה, מכהה את צבע החינה הבסיסי בעור ומאפשר דיוק בתבנית החינה.

"ה-PPD ידוע גם כגורם נפוץ לתגובות אלרגיה ועלול לגרום לדלקת ממושכת, לשינויי פיגמנטציה כרוניים ולהצטלקות", מבהיר פרופ' הר שי. "כבר שמענו וראינו מקרים כאלו בעבר, אבל מקרה בעוצמה כזאת של נזק כמו אצל עדן טרם נתקלנו. לצערנו, אין בציבור מספיק מודעות לכמות הסיבוכים והבעיות שקעקוע החינה מסוגל לגרום, כולל סיבוכים לטווח ארוך. עדיף שהציבור יתרחק מזה כמה שיותר מהר".

"אני יותר לא מתקרב לקעקוע או לדברים שצריך לשים על העור", מבהיר עדן. "הסבל שאני עובר עכשיו הוא ממש קשה, וחבל שהנופש המשפחתי שלי ושל כל המשפחה נהרס בגלל קעקוע קטן".

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום