ביום ה': שביתה בבתיה"ח ובמרפאות

(0)
לדרג

מרפאות הכללית יצטרפו לשביתה במרפאות החוץ והמכונים בבתי החולים. המו"מ בין הר"י לאוצר נמשך. בשבוע הבא - דיון נוסף בבית המשפט העליון בעתירה נגד הצדדים

מאת: מערכת zap doctors

ההסתדרות הרפואית מחריפה את צעדיה. החל ממחר (ה') יצטרפו המרפאות לשביתה בבתי החולים. מרפאות הקהילה של שירותי בריאות כללית במחוזות: צפון, מרכז, ירושלים ותל-אביב יושבתו מחר. מכוני גסטרו, טיפולי יום אונקולוגיים, פרה-דיאליזה ו-IVF יעבדו כרגיל.

בבתי החולים יושבתו מרפאות החוץ, אשפוז היום והמכונים. בחדרי הניתוח יתבצעו רק ניתוחים דחופים וניתוחי הסרת גידולים (אונקולוגיה). כל שאר הפעילות בבתי החולים תתבצע כרגיל.

בשישי ובשבת העבודה תתקיים כסדרה. ביום א' (14.8) צפויה שביתה כללית בבתי החולים, לרבות בתי החולים הפסיכיאטריים והגריאטריים, אשר יעבדו במתוכנת שבת. בנוסף, יושבתו כל מרפאות הקהילה של שירותי בריאות כללית, למעט יחידות טיפולי יום אונקולוגיים, מכוני IVF, ופרה-דיאליזה שיעבדו רגיל. כמו כן, תתקיים שביתה כללית גם בלשכות הבריאות, בריאות הציבור וטיפות חלב.

ביום ב' (15.8) לא צפויים שיבושים במערכת הבריאות. הסיבה: דיון שייערך בבית המשפט העליון בעתירה שהוגשה נגד הר"י והמעסיקים על פגיעה בבריאות הציבור. כאמור, אתמול התבקשו הצדדים להמשיך במו"מ ולהגיש לבית המשפט סיכומים על התקדמות המגעים ביניהם.

העתירה הוגשה דווקא לאחר דיווח אופטימי למדי של הר"י והאוצר על פריצת דרך שהושגה במספר תחומים: תוספת תקנים, הפחתת תורנויות המתמחים ומתן מענקים לרופאים בפריפריה ובמקצועות המצוקה. עד כה לא הושגה הסכמה לגבי השכר ושעון הנוכחות.

מסיבה זו, מאות מתמחים מימשו את איומם והגישו מכתבי התפטרות בשבוע שעבר שאמורים להיכנס לתוקף בתוך 30 יום.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום