מבצע ישראלי: הצלת לבבות בטנזניה

(0)
לדרג

המשלחת הרפואית הישראלית ביצעה ניתוח לב ראשון בבת 4 מטנזניה. ד"ר גודפרי שעובר הכשרה בישראל: "סוף-סוף אני רואה את בני עמי נהנים מהעבודה הקשה שלי"

מאת: מערכת zap doctors

לורנסיה סימון היא ילדה בת 4 לשני הורים חקלאים מטנזניה. המשפחה גרה בבקתת בוץ ללא חשמל או מים זורמים. לפני שנתיים היא אובחנה כסובלת ממחלת לב, ומאז נבצר ממנה ללכת לבית הספר, מספרת אימה. לורנסיה צריכה ניתוח לב, אולם בשל העדר תשתיות מימון והכשרת רופאים בטנזניה, לא ניתן היה לבצע את הניתוח.

לאחר שבני המשפחה שמעו הודעה ברדיו על כך שמשלחת רופאים מישראל מגיעה לארצם, לורנסיה ואימה נסעו שלוש שעות באוטובוס כדי להגיע למואנזה בידיעה שזו תקוותה היחידה והאחרונה של הילדה לקבל טיפול לב מציל חיים מעמותת "הצל לבו של ילד". ואכן, לאחר ניתוח ממושך ביום שישי החלה לורנסיה בתהליך החלמה.

"נדרשה עבודת צוות מאוד מאומצת כדי שחדר הניתוח כאן יעמוד בדרישות ויהיה ניתן לערוך בו ניתוח לב פתוח בילדים", סיפר ד"ר ליאור ששון, מנהל המחלקה לניתוחי חזה ולב במרכז הרפואי ע"ש וולפסון ומנתח לב ילדים ראשי של העמותה. "יצרנו סביבת עבודה שניתן לבצע בה את ניתוחי הלב הפתוח וחייה של לורנסייה הקטנה ניצלו".

המשלחת הרפואית עבדה בשיתוף פעולה עם בית החולים במואנזה ועם קונסול הכבוד של טנזניה בישראל, קסביאן נוריאל צ'יריץ', שנרתם למשימה ואיפשר את העברת הציוד הרפואי הרב מישראל לטנזניה. כל המאמצים נשאו בסופו של דבר פרי, והמשלחת, יחד עם כל הציוד הרפואי, הגיעו לבית החולים - שם חיכו להם 200 ילדים שהגיעו מכל רחבי טנזניה, על מנת להיבדק על ידי המומחים מישראל.

בסך הכל המשלחת הישראלית תבצע בין 8 ל-10 ניתוחי לב בילדים בשבוע הקרוב. שאר הילדים הזקוקים לניתוחי לב יוטסו למרכז הרפואי ע"ש וולפסון בשנה הקרובה, כשכל ההוצאות עבור הטיפול שלהם יכוסו על ידי העמותה.

בקרוב - מנתח לב ראשון בטנזניה

מיד לאחר שבוע הניתוחים תוביל העמותה, בשיתוף עם צוות בינלאומי של רופאים, תומכים ומתנדבים, משלחת טיפוס לפסגת הקילימנג'ארו, כדי לגייס מיליון דולר להצלת חייהם של מאה ילדים נוספים מאפריקה. אחד מהמטפסים הוא ד"ר גודווין גודפרי מטנזניה, אשר נמצא בישראל שלוש שנים בתכנית הכשרה רפואית מיוחדת. ד"ר גודפרי מתלמד אצל ד"ר ששון ולוקח חלק בכל הניתוחים שיתבצעו השבוע. כשד"ר גודפרי יחזור לטנזניה בעוד שלוש שנים, הוא יהיה מנתח הלב ילדים הראשון בטנזניה.

"זה ממש מדהים", אמר בהתרגשות ד"ר גודפרי. "סוף-סוף אני רואה את בני עמי נהנים מכל העבודה הקשה שלי. אני עכשיו יודע שכשאסיים את תקופת ההכשרה שלי ואחזור לטנזניה, אטפל בילדים האלה ואעשה כל מה שביכולתי לתת להם הזדמנות שנייה לחיים".

"הצל לבו של ילד" הוא פרויקט הומניטרי בינלאומי, שבסיסו בישראל, הדואג לניתוחי לב מצילי חיים ומעקב רפואי אחר ילדים ממדינות מתפתחות. מאז היווסדה של העמותה ב-1996, העמותה טיפלה ביותר מ-2,600 ילדים מ-42 מדינות.

ד"ר יצחק ברלוביץ, מנהל המרכז רפואי וולפסון: "המרכז הרפואי וולפסון גאה להיות שותף לפרויקט אנושי זה. צוות הרופאים והאחיות ובעלי המקצוע האחרים של המרכז הרפואי וולפסון, אשר מטפל בחולי הלב המגיעים מכל העולם עושה את עבודתו במקצועיות ובמסירות שאין כדוגמתו, ועל כך אני מודה להם מכל הלב".

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - ילדים ומבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום