מאות מתמחים מצטרפים למתפטרים

(0)
לדרג

ההודעה על התקדמות משמעותית במו"מ עם הרופאים היתה כנראה מוקדמת מדי. ד"ר ליאוניד אידלמן מאמין: רוב המתמחים יחזרו למערכת

מאת: מערכת zap doctors

מתמחים נוספים הגישו היום (א') מכתבי ההתפטרות, זאת לאחר ש-1,000 מתמחים כבר עשו כן בשבוע שעבר.

ד"ר אודי דרוקר, נציג המתמחים בבי"ח באר יעקב, יגיש הבוקר 18 מכתבי התפטרות להנהלת בית החולים (מתוך 24 מתמחים שעובדים בבאר יעקב). ברמב"ם יצטרפו למתפטרים משבוע שעבר 100 מומחים ו-100 מתמחים נוספים. גם בבתי החולים מאיר, אסף הרופא והדסה ימשיכו הבוקר המתמחים להגיש מכתבי התפטרות.

למעשה, התגבש רוב גורף של מתמחים, שהגישו עד כה את התפטרותם מבתי החולים רמב"ם, באר יעקב, מאיר, אסף הרופא, הדסה, גהה, איכילוב, פרדסיה, אספהר, בני ציון, הלל יפה, השרון, וולפסון, זיו, כרמל, העמק ופוריה.

כזכור, בשבוע שעבר הושגה פריצת דרך במו"מ בין הר"י לאוצר בעקבות ההסכמה על תוספת של 1,000 תקנים בפריסה לשנתיים, תוך העדפה לפריפריה ומקצועות המצוקה. בנוסף הושגו מענקים של עד 300 אלף שקל לרופאים שיעבדו בפריפריה ובמקצועות המצוקה, וכן הפחתה במספר התורניות של המתמחים ל-6 בחודש במקום 10-12 תורניות היום. בשני נושאים קרדינליים עדיין לא הושגה התקדמות: שעון הנוכחות והעלאת השכר לשעה ב-50% ל-50 ש"ח לשעה.

בסוף השבוע האחרון התייחס ד"ר ליאוניד אילדמן בתדריך עיתונאים להגשת מכתבי ההתפטרות של המתמחים: "עיתוי הגשת מכתבי ההתפטרות אינו נכון ואינו נחוץ, במיוחד אחרי שהשגנו תוספת של 1,000 תקנים שתשפר את מצוקת התקנים ותביא להורדה ל-6 תורנויות. ההתפטרות לא נכנסת לתוקף מיידי; עדיין לא בדקתי את כל ההשלכות שלה. לכל אדם יש זכות להביע רגשות ולעשות צעדים, ואני מאמין שרוב הרופאים שהגישו התפטרות יחזרו למערכת".

ד"ר אידלמן הוסיף: "גם היום אנו ממשיכים בדיונים עם האוצר. נושא התקינה היה המרכזי והחשוב ביותר במו"מ וכעת אנו דנים בעלות ההסכם ופריסתו. יצאנו למאבק כדי להביא תקנים, שיפור שכר ונושאים רבים נוספים. זהו אחד ההסכמים המורכבים בהיסטוריה של הסכמי העבודה בישראל".

לדבריו, לא ניתן לנהל מו"מ עם קווים אדומים, כי ברגע שמסמנים קו ניתן לקבל רק פחות ממנו.

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע כי הוא מיצר על התפטרותם של כ-1,000 מתמחים מבתי החולים ברחבי הארץ במרכז ובפריפריה וקרא להם לנהוג באחריות אל מול ציבור החולים ולהמשיך בעבודתם הסדירה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום