IVF לא פוגע ביכולת שכלית

(0)
לדרג

מתוצאות של מחקר חדש עולה כי טיפולי פוריות או הריון לא מתוכנן אינם משפיעים לרעה על היכולת הקוגניטיבית של ילדים בגילאי 3-5 שנים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ילדים שנולדו לאחר טיפולי פוריות לא נמצאים בסיכון מוגבר לפגיעה בתפקוד הקוגניטיבי בגילאי 3 ו-5 שנים. כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שנערך על בסיס מדגם ארצי של ילדים, שנולדו במהלך השנים 2002-2003 ושרדו לאחר תשעה חודשים.

החוקרים שאלו נשים אם ההריונות היו מתוכננים, כולל התייחסות לשאלה האם נזקקו לטיפולי פוריות, ואם הן שמחו מההריון. על בסיס תשובותיהן, ההריונות סווגו כהריונות לא מתוכננים, לא מתואמים, מתוכננים או כהריונות על רקע תת-פוריות, השראת ביוץ וטיפולי פוריות (IVF או ICSI).

מדגם המחקר כלל בתחילתו למעלה מ-18 אלף ילדים.

אצל ילדים שנולדו לאחר טיפולי פוריות, התוצאות היו טובות יותר באופן עקבי במבחנים להערכת יכולת מילולית בגילאי 3 ו-5 שנים, כאשר נראה כי ילדים אלה מקדימים את גילם ב-3-4 חודשים; הבדל זה לא נעלם לחלוטין עם תקנון למשתנים שונים. אצל ילדים שנולדו לאחר טיפולי פוריות, תוצאות הערכת יכולת לא מילולית ויכולת מרחבית היו נמוכים יותר, אם כי ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הריונות מתוכננים, הפרעות פוריות וטיפולי פוריות אינם משפיעים לרעה על היכולת הקוגניטיבית של ילדים בגילאי 3 או 5 שנים.

בואו לדבר על זה בפורום טיפולי פוריות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום