"אין כסף למיון ממוגן בברזילי"

(0)
לדרג

כך אומר סגן שר הבריאות במענה לשאילתה של ח"כ יוחנן פלסנר. לדברי ליצמן, חדר מיון ממוגן בברזילי לא יוקם לפני סוף שנת 2014 בשל זינוק בעלות הפרויקט

מאת: מערכת zap doctors

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הודה השבוע לראשונה מעל דוכן הכנסת, כי עקב קיצוץ בתקציב משרדו, הוחלט לדחות את מימון בניית חדר המיון הממוגן, שצפוי היה להיבנות במרכז הרפואי ברזילי באשקלון. כך עולה מתשובה שמסר השר לשאילתה שהגיש בעניין ח"כ יוחנן פלסנר.

כזכור, בעבר התעכבה בניית חדר המיון הממוגן משמעותית עקב מציאות קברים עתיקים בשטח שיועד להקמת המיון. משנמצא פיתרון להעתקת הקברים עלתה בעיית התקציב.

לדברי סגן השר ליצמן, העיכוב במימון הפרויקט נובע, בין היתר, מכך שעלותו בפועל גדלה מאז שנת 2007, עקב התייקרות דרמטית של חומרי הגלם במאות אחוזים. לדבריו, עלות הפרויקט, שאמורה היתה להיות כ-160 מיליון שקלים, זינקה ל-225 מיליון שקלים בעקבות העיכובים שנוצרו מאז הוחלט על הקמתו.

התברר כי משרד האוצר העביר את חלקו במימון הפרויקט בסך 90 מיליון שקלים. יתרת הכסף אמורה היתה להגיע ממשרד הבריאות, אולם נראה כי זה לא מתכוון להעביר בקרוב את הכסף לפרויקט ובנייתו צפויה להידחות משמעותית. לדברי סגן השר, בחודש הבא יחלו בשטח עבודות השלד שיימשכו כ-16 חודשים, אולם הפרויקט כולו יסתיים ככל הנראה רק בסוף שנת 2014 - עיכוב של למעלה משנתיים ממועד סיום הבנייה המקורי.

"בסופו של דבר ניאלץ לספוג את מטחי הטילים"

ח"כ פלנסר אמר היום בתגובה לדברים: "תאריך סיום הקמת חדר המיון הממוגן באשקלון, אותו הציג היום סגן השר ליצמן במליאה, אינו מתקבל על הדעת. לא ייתכן כי תושבי האזור יאלצו לחכות להקמת חדר מיון ממוגן שחיוני לביטחונם לפחות עד שנת 2014. לא ברור לי כיצד משרד הבריאות, המתוקצב בעשרות מיליארדי שקלים בשנה, מתקשה למצוא סכום של עשרות מיליונים בודדים להשלמת בניית חדר המיון הממוגן".

איתמר שמעוני, חבר מועצת עיריית אשקלון, שיזם את הפנייה לח"כ פלסנר אמר: "ממשיכים למרוח אותנו בתירוצים, ואנחנו נהיה אלה שבסופו של דבר ניאלץ לספוג את מטחי הטילים". שמעוני הבהיר כי בכוונתו לדרוש מחברי הכנסת יוחנן פלסנר ורחל אדטו, להעלות את הנושא לדיון בוועדה לביקורת המדינה כבר בתחילת חודש אוגוסט - וזאת במטרה להביא לביצוע החלטת הממשלה למגן את בית החולים.

שמעוני הוסיף: "סגן שר הבריאות, מסיבותיו שלו, פועל לעיכוב ביצוע החלטת הממשלה למיגון בית החולים. ראש העיר מגלה אוזלת יד, תושבי אשקלון נותרים מופקרים ובית החולים נשאר לא ממוגן. אשקלון נמצאת בחזית קו האש, ויש כאן סכנת חיים ברורה ומיידית. לא אתן יד למסמס את החלטת הממשלה למגן את בית החולים".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום