מזון מוצק לתינוק - מתי להתחיל?

(0)
לדרג

מחקר חדש מחזק את ההמלצות הישראליות לחשוף תינוקות למזון מוצק מגיל 4 חודשים. לפי המחקר, אין קשר בין מועד החשיפה למזונות לבין הופעת תסמיני אלרגיה

מאת: מערכת zap doctors

שכיחות המחלות האלרגיות הולכת וגוברת בעולם המערבי. עד היום לא ברורה מידת ההשפעה של גיל החשיפה למזונות מוצקים על הופעת אלרגיה - ולכן, במדינות שונות יש המלצות סותרות על הגיל המומלץ.

מחקר חדש בנושא שפורסם החודש ב-Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine מצא כי אין קשר בין מועד החשיפה למזונות אלרגניים לבין הופעת תסמינים אלרגיים - קוצר נשימה ופריחות בהמשך החיים.

שיטות

חוקרים מהולנד ביצעו מחקר שעקב אחר 6,905 ילדים מלידתם ועד גיל 4 שנים (המחקר נמשך ומתעתד לעקוב אחרי הילדים עד גיל 20 שנה). בכל חצי שנה הילדים עוברים בדיקה וההורים ממלאים שאלונים על תסמינים עוריים ונשימתיים. בגיל 6 ו-12 חודשים מילאו ההורים שאלונים על חשיפה למזון. ספציפית, נבדק מועד החשיפה לחלב פרה, ביצים, בוטנים, אגוזים, סויה וגלוטן.

תוצאות

31% מהילדים חוו אירועי קוצר נשימה בגיל שנה, ו-14% מהילדים בגיל שנתיים ו-3 שנים עדיין צפצפו.

פריחה על העור הופיעה ב38% מהילדים בגיל שנה, 20% מהילדים בגיל שנתיים ו-18% מהילדים בגיל 3 שנים.

מסקנה

מחקר זה אינו תומך בכלל של מניעת חשיפה למזונות אלרגניים עד גיל 6 חודשים. יתרה מזאת, המחקר מחזק את ההמלצות הנהוגות היום במדינת ישראל בדבר חשיפה מדורגת למזונות מגיל 4 חודשים.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום