שחקן פוטבול - בסיכון לאלצהיימר

(0)
לדרג

ממצא: כשליש משחקני פוטבול לשעבר סובלים מליקוי קוגניטיבי קל, שהינו מצב מקדים למחלת אלצהיימר. זאת, למרות גילם הצעיר יחסית של הנבדקים - 61 שנים

מאת: מערכת zap doctors

כשליש מקבוצת שחקני פוטבול לשעבר מליגת ה-NFL (National Football League) עונים על הקריטריונים לליקוי קוגניטיבי קל, למרות שגילם הממוצע נע סביב 61 שנים. כך עולה ממחקר חדש שהוצג בכנס שנתי מטעם איגוד האלצהיימר הבינלאומי.

החוקרים כותבים כי ליקוי קוגניטיבי נפוץ יותר בקרב שחקני פוטבול שפרשו מהמשחק, בהשוואה לאוכלוסיה הכללית. יתרה מזאת, פרופיל הליקוי בשחקני הפוטבול המקצוענים היה דומה מאוד לאבחנה הקלינית של ליקוי קוגניטיבי קל, שרבים מתייחסים אליה כאל מצב מקדים למחלת אלצהיימר.

במחקר הנוכחי, החוקרים ערכו תחילה סקר שכלל את כל שחקני הפוטבול שפרשו והיו חברים באיגוד ה-NFL Players Association (קרוב ל-4,000 משתתפים) להערכת המצב הבריאותי בשנת 2001. שיעורי ההיענות נעו סביב 70%, בשנת 2008, נשלח סקר שני לכל המשיבים מעל גיל 50 (כ-900 שחקנים) עם 70% היענות.

החוקרים ערכו בהמשך סקר טלפוני לגיוס חלק מהשחקנים למחקר קליני על ליקוי קוגניטיבי קל.

41 שחקנים שפרשו הסכימו להערכה נוספת ואליהם התאימו החוקרים 41 שחקני NFL בריאים, ששימשו כביקורות, ו-81 ביקורות - קבוצה שאינה מורכבת משחקני פוטבול - עם ליקוי קוגניטיבי קל, שהיו מבוגרים יותר משמעותית מהשחקנים שפרשו.

מהתוצאות עולה כי פרופיל הליקוי הקוגניטיבי בקרב שחקנים שפרשו היה דומה מאוד לזה של חולים שאובחנו עם ליקוי קוגניטיבי קל. עם זאת, השחקנים עדיין תיפקדו היטב, עם מדד IQ ממוצע של 106 נקודות.

החוקרים מזהירים כי יש להתייחס לממצאים בזהירות. מכאן שדרושים מחקרים מבוקרים היטב, להערכת גורמי הסיכון והגורמים המנבאים ליקוי קוגניטיבי.

בואו לדבר על זה בפורום אלצהיימר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום