60% מהרופאים ישנים מעט מדי

(0)
לדרג

מחקר חדש תומך בקיצור משך תורנויות הרופאים: מחסור שינה בקרב עובדי מערכת הבריאות הוא גורם סיכון לכאב ולהגבלה תפקודית בפעילויות היומיומיות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בימים אלה מתקיימים דיונים רבים סביב התורנויות הארוכות אותם מבצעים רופאים מתמחים בישראל.

לאחרונה התפרסם מחקר חדש המעיד על סיכון נוסף הנובע משעות העבודה הארוכות של הרופאים. לפי מחקר זה, איכות או כמות שינה לא מספקת בקרב עובדים במערכת הבריאות מלווה בעלייה בתחושת הכאב, המגביל את התפקוד בעבודה. ממצאי המחקר פורסמו בכנס השנתי ה-26 של איגוד רופאי השינה.

החוקרים סבורים כי התערבות מקיפה במקום העבודה צפויה לסייע במאבק, כנגד חסך שינה והסיכון להפרעות שריר-שלד וכאב, המעלות את הסיכון למוגבלות באוכלוסיות בסיכון, דוגמת עובדים במערכת הבריאות.

40% מהעייפים סובלים מאינסומניה

המחקר כלל למעלה מ-1,500 עובדים בבתי חולים, משני מרכזים רפואיים גדולים בבוסטון. מרבית המשתתפים (90%) היו נשים, בגיל ממוצע 41 שנים ומדד מסת גוף 26.

חסך שינה הוגדר בנוכחות אחד או יותר מהבאים, בתדירות של 3 פעמים ומעלה בשבוע:

משך שינה פחות משש שעות.
איכות שינה ירודה.
תסמיני אינסומניה, דוגמת קשיי הירדמות או השכמה באמצע הלילה.

החוקרים אספו נתונים במטרה להעריך את סך השעות במשמרות לילה, וסיכמו כי 59% מהמשתתפים במחקר סבלו מחסך שינה.

מבין אלה עם חסך שינה, ברבע מהמקרים משך השינה היה קצר, ברבע נוסף איכות השינה היתה ירודה וב-40% מהמקרים מדובר בתסמיני אינסומניה. יתר המשתתפים סבלו משילוב שלוש התופעות.

בהשוואה למשתתפים עם איכות שינה מספקת, בקרב משתתפים עם חסך שינה תועד סיכון מוגבר פי 1.3 לתלונות על כאב באזור מסוים בגוף, סיכון מוגבר פי 1.6 לתלונות אודות הפרעה בדרגה בינונית לתפקוד בעבודה וסיכון גבוה פי 2 להגבלה תפקודית בפעילויות היומיומיות.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות שינה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום