המתמחים: נשקול לשבות רעב

(0)
לדרג

בית הדין לעבודה הוציא צווי מניעה נגד הרופאים המתמחים בטענה שהשביתה אינה חוקית. נציג המתמחים ל-doctors: אנו שוקלים לפתוח בשביתת רעב תוך כדי עבודה

מאת: מערכת zap doctors

סוף לשביתת המתמחים? הרכב של שלושה שופטים בראשות השופטת נילי ארד, נשיאת בית הדין לעבודה בירושלים, הוציא הלילה (ה') צווי מניעה נגד הרופאים המתמחים. בכך קיבל ביה"ד את עמדת המדינה.

בהחלטה נאמר כי "פעולות המתמחים הן בגדר שביתה בלתי חוקית ובלתי מוגנת. כל פעולה שאינה בתוקף פעולות ההסתדרות הרפואית תיחשב בלתי חוקית ובלתי מוגנת".

תוקף הצווים הוא מהבוקר, מה שימנע מן המתמחים את המשך צעדיהם. כך למשל, ועד הרופאים ברמב"ם הודיע אתמול כי העבודה בבית החולים תתקיים במתכונת חירום. בבי"ח מאיר תכננו הרופאים לעלות בצהריים לגן הוורדים בירושלים ולקיים הפגנה מול הכנסת.

שביתת רעב תוך כדי עבודה

בעקבות צווי המניעה קיימו הבוקר המתמחים ישיבות בכל רחבי הארץ. ד"ר מיקי הייפלר, מתמחה בכירורגיה כללית בבי"ח מאיר ונציג המתמחים בבית החולים, אמר ל-doctors בתום ישיבת העדכון כי "כרגע הוחלט לקיים את צווי המניעה שבית המשפט הוציא. אנחנו נהיה בין כותלי בי"ח בשעות העבודה".

ומה צופן העתיד? "ההמשך עדיין לא נקבע באופן מוחלט", מבהיר ד"ר הייפלר. "עומדות על הפרק מספר אפשרויות - להתחיל בשביתת רעב תוך כדי עבודה, לעבוד בהתאם להסכמי העבודה, לפיהם נמלא את מכסת השעות הקבועות בחוק ללא שעות נוספות ונבצע שש תורנויות בחודש. הלכה למעשה, עבודה לפי הסכמי העבודה לא מאפשרת קיום רפואה נאותה בישראל. הסכם התפטרות קולקטיבי הוא מבחינתנו נשק יום הדין".

האם תמשיכו את שיתוף הפעולה עם הר"י?

"אנחנו חלק מהר"י והוא מייצג את המתמחים. כרגע, אנחנו נותנים להר"י רוח גבית לנהל את המאבק. בנוסף, יש לנו את עמותת מרש"ם המייצגת את המתמחים, והמטרה שלנו היא להכניס את העמותה לפעילות המאבק של הר"י".

ומה יחשב בעיניכם להישג?

"השגת 1,000 תקנים באופן מיידי וייצוג הולם בתוך הר"י".

בתוך כך, בשעה זאת מכנס ועד המתמחים במרכז הרפואי "בני ציון" ישיבה דחופה, שבמהלכה יחתמו המתמחים וצוות הרופאים בביה"ח על עצומה הקוראת להסתדרות הרופאים בישראל להציג את פרטי ההסכם בטרם ייחתם באופן סופי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום