התפוצץ המו"מ עם הרופאים

(0)
לדרג

גל המחאה של המתמחים וחלק מהרופאים הבכירים נגד ההסכם המתגבש עם משרד האוצר הוביל להתפוצצות המגעים עם ההסתדרות הרפואית

מאת: מערכת zap doctors

המשא ומתן בין הר"י לאוצר התפוצץ הבוקר (ד') לאחר לילה ארוך של דיונים בין הצדדים. אחר הצהריים צפוי להתקיים דיון נוסף בבית הדין לעבודה, בסיומו תתקבל החלטה האם להיעתר לבקשת המדינה להוצאת צווי מניעה נגד שביתת הרופאים. ההסתדרות הרפואית פרסמה הודעה לפיה "חלפו 126 ימים מאז ההכרזה על סכסוך העבודה. קיים כעס רב בקרב רופאים הנאבקים יומיום על בריאות החולים. רק שינוי משמעותי במערכת הבריאות יאפשר את החזרת חיי הרופאים למסלולם".

רופאי רמב"ם עזבו את ביה"ח במחאה

מחאת הרופאים ברמב"ם הגיעה היום (ד') לשיאה, כאשר עשרות רופאים (בכירים ומתמחים) עזבו את בית החולים וצעדו לכיוון צומת דולפין שבבת גלים. נהגי האזור והעוברים והשבים צפרו וקראו לעבר המוחים לאות תמיכה. צעדת הרופאים אירעה בתום אסיפת רופאים בה לקחו חלק מארגני המאבק ברמב"ם, הראשונים שיצאו בקריאה שלא לחתום על ההסכם המתגבש בין האוצר להר"י.

בין נושאי הדברים היה גם פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם, שהביע תמיכה במאבק הרופאים. פרופ' ביאר ציין בדבריו את המשבר קשה, בו שרויה כיום הרפואה הציבורית בישראל, תוצאה של מצוקה ההולכת וגדלה עם השנים.

בדבריו התייחס פרופ' ביאר למחסור בתקציבים ובתקנים ולתופעת הזליגה המתמשכת לרפואה הפרטית, המובילה לפגיעה ברפואה הציבורית. הוא התריע על הסכנות הצפויות לרפואה הציבורית אם המצב הקיים יימשך, וציין את העומס הקיים במחלקות מזה זמן רב ואת תופעת האלימות כלפי צוות בית החולים - תוצאה ישירה של תנאי האשפוז והטיפול שנוצרו ברפואה הציבורית.

"יש לנו חולים שממתינים לעלות למחלקות ואין לנו איפה לאשפז אותם" אמר פרופ' ביאר. "הכסף הולך מהמערכת הציבורית למערכת הפרטית. אף אחד לא טורח להעביר את הכספים למערכת הציבורית. התקנות שיוצאות מקשות על בתי החולים הציבוריים להעסיק את הרופאים בבתי החולים שלנו. אני רוצה להזכיר לכם שנפלו כאן טילים לפני שש שנים. הרופאים והצוותים היחידים שהיו כאן בזמן המלחמה ברמב"ם הם רופאי הרפואה הציבורית. הרפואה הפרטית נעלמה".

מדוברות רמב"ם נמסר כי לאסיפת הרופאים קדמה פגישה בין נציגי ועד הרופאים ברמב"ם להנהלת ביה"ח. נציגי הוועד עידכנו את מנהל ביה"ח וסגניו באשר לסוגיות שונות בהסכם, עליו הם מסרבים לחתום, ובאשר לצעדיהם הבאים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום