מתמחים נטשו מחלקות בבתי החולים

(0)
לדרג

הרופאים המתמחים ברחבי הארץ מוחים נגד עיקרי ההסכם המתגבש עם האוצר. ברמב"ם ומאיר מתמחים נטשו את המחלקות. הר"י: יש להמתין להסכם המגובש

מאת: מערכת zap doctors

ועדי הרופאים הציגו במהלך היום (ג') את עיקרי ההסכם המתגבש בין הר"י לאוצר בבתי החולים השונים. בתוך פרק זמן קצר החל גל מחאה בקרב מתמחים ברחבי הארץ, המביעים חוסר שביעות רצון מההסכם המסתמן.

כך למשל, בשעות הצהריים התכנסו עשרות מרופאי רמב"ם, בכירים ומתמחים, ברחבה שבקדמת בית החולים ומחו נגד ההסכם. ד"ר חיים טולדנו, יו"ר ועד הרופאים ברמב"ם, ניצל את הבמה כדי לקרוא לרופאים לגלות אחריות ולא לנקוט בצעדים נוספים, אלא להמתין לעדכונים מהוועד.

רופאים בכירים ומתמחים בבית החולים מאיר זעמו אף הם על ההסכם, ומשעות הבוקר החלו בהתאגדות ספונטנית. רופאים מתמחים נטשו את המחלקות ויצאו לרחבה מחוץ לבית החולים. עמותת מרש"ם, המייצגת את המתמחים בארץ, הודיעה כי היא תומכת במחאת הרופאים המתמחים והמומחים בבית החולים מאיר, וקראה לאוצר להקשיב לקול זעקת דור העתיד של הרפואה הציבורית בישראל.

כאמור, מחאת הרופאים כנגד ההסכם המתגבש התפשטה למרכזים רפואיים נוספים, ביניהם גם תל השומר. המחאה נובעת מתוספת תקנים לא מספקת, אשר לא תוביל להפחתה משמעותית של מספר התורניות ואורכן. בנוסף, יש התנגדות בקרב הרופאים על הפשרה של הר"י בנוגע להפעלת שעון הנוכחות.

הר"י: השמועות אינן נכונות

כזכור, מזה עשרה חודשים מקיימת הנהלת ההסתדרות הרפואית משא ומתן אינטנסיבי עם המדינה, שפרטיו עד כה לא פורסמו מחשש לפגיעה במו"מ. מהר"י נמסר כי מדובר במהלך מורכב הנועד לענות על הצרכים הדחופים של הרפואה הציבורית בכלל ושל הרופאים בישראל בפרט. כפי שקורה לאורך כל משא ומתן, גם כאן, דלפו החוצה חלקי ידיעות שאינן התמונה כולה. על מנת שלא לפגוע בהליך המו"מ, ביקשה הר"י להמתין לרגע שבו יגובש הסכם וניתן יהיה לחשוף את פרטיו.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום