תוסף מזון "טבעי" הכיל ויאגרה

(0)
לדרג

בימ"ש השלום בת"א הרשיע חברה ששיווקה תוסף מזון "טבעי" לשיפור תפקוד מיני, שהכיל גם חומר פעיל. השופטת: היו יכולות להיות השפעות מרחיקות לכת למצב המתלונן

מאת: מערכת zap doctors

בימ"ש השלום בתל אביב יפו הרשיע השבוע את חברת אונלי-יו סחר ושיווק בע"מ בשיווק תוסף מזון לשיפור פעילות מינית, שהכיל גם את החומר הפעיל sildemafil (ויאגרה), שלא נרשם על אריזת המוצר. השופטת דורית רייך-שפירא קיבלה הסדר טיעון בין הצדדים לפיו הנאשם הורשע בסימון מוצר מזון שלא לפי החוק וייבוא תוסף מזון בניגוד להוראות. השופטת קנסה את הנאשם ב-10,000 ¤ ובפיצוי של 5,000 ¤ למתלונן.

התובע הוא גבר אשר רכש בדצמבר 2007 קפסולות, שהינן תערובת צמחים טבעית לשיפור הפעילות המינית. לאחר נטילת שתי קפסולות המתלונן חש חולשה ונימול בכפות רגליו. הוא פנה לבית חולים ונזקק לטיפול רפואי.

השופטת דורית-רייך: "היו יכולות להיות השפעות מרחיקות לכת למצבו של המתלונן שנפגע כתוצאה משימוש בקפסולה".

הנאשם אמר להגנתו כי בטרם ייבוא הקפסולה היא נבדקה בארץ המוצא ותוצאות הבדיקה הועברו למשרד הבריאות ואושרו על ידו. מרגע שהוגשה התלונה המוצר הורד מהמדפים.

ראוי היה להשית עונש חמור יותר

השופטת רייך-שפירא אמרה בדיון כי "אין צורך להכביר מילים על חומרתן של העבירות שבדיון, אשר יש בהן לסכן את בריאות הצרכנים. במקרה זה מקבלות העבירות מקבלות משנה חומרה בהתחשב בסיכון הבריאותי שבנטילת חומרים תרופתיים פעילים ללא בקרה וללא אזהרה רפואית כשהם נמכרים לציבור הרחב כתוספי מזון בלבד. נסיבות אלה מחייבות תגובה שיפוטית מחמירה ומרתיעה שיהא בה להוציא מהכוח אל הפועל התכלית החקיקתית לשרש עבירות הקשורות במזון ושיש בהן לפגוע בבריאות הציבור... אלמלא הסדר הטיעון והשיהוי המתמשך והבלתי סביר בהגשת כתב האישום, נכון וראוי היה להשית בגין העבירות שבדיון, עונש חמור בהרבה".

בואו לדבר על זה בפורום הפרעה בתפקוד מיני אצל גברים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום