האם תרופה "טבעית" מסוכנת?

(0)
לדרג

הסתדרות הרוקחים בישראל יוצאת במסע הסברה ציבורי, אודות הסכנות בתכשירים "טבעיים" ללא פיקוח. זאת בעקבות אשפוזה של נערה, שנטלה כדורי הרזיה מזוייפים

מאת: מערכת zap doctors

500 בתי המרקחת החברים בהסתדרות הרוקחים בישראל יוצאים היום במסע הסברה ציבורי - "לפני שאתה לוקח, התייעץ עם הרוקח". ההסברה תעסוק בדבר הסכנות שברכישת תרופות ותכשירים "טבעיים" דרך האינטרנט ודרך מקורות נוספים שלא נמצאים תחת פיקוח.

זאת בעקבות המקרה האחרון בו נערה אושפזה במצב פסיכוזה קשה, לאחר שבלעה כדורים "טבעיים" שרכשה באינטרנט. בדיעבד התגלה כי הכדורים המזוייפים הכילו חומרים פעילים אסורים לשימוש.

דוד פפו, יו"ר הסתדרות הרוקחים בישראל אומר ל-doctors "עלינו למנף זאת כדי לאפשר ללקוח לקבל את מלוא המידע, למענו ולמען בריאותו. המוצר "הזול" שרוכשים באינטרנט מאתר לא ברור - עלול להתגלות כבעל מחיר בריאותי גבוה. עדיף להיכנס לבית מרקחת ולשאול את הרוקח מה המוצר המומלץ, מה רכיביו והאם הוא "מתנגש" עם תכשירים, תרופות או תזונה מסוימת. כל זאת, כדי למנוע חוסר יעילות מצד אחד או בעיות רפואיות ובריאותיות".

בתי מרקחת מורשים בלבד

דוד פפו מדגיש כי בית המרקחת הוא המוסד היחיד שרשאי לנפק תרופות ורק בו יש רוקח מורשה ובעל רישיון ממשרד הבריאות, אשר רשאי ומוסמך לנפק תרופות. "הידע של הרוקח, כולל מידע מעמיק על תרופות, חומרים כימיים (מלאכותיים, מסונתזים וטבעיים), אינטראקציה בין חומרים, השפעות ותופעות לוואי, חומרים מסוכנים וחומרים שמשרד הבריאות אסר על הפצתם בשל סכנה בריאותית. חשוב שהציבור ייהנה מהידע הזה. וחשוב שהציבור יהיה מודע לכך שהרוקח הוא איש המקצוע בר הסמכא בנושאים אלו. הרוקחים הקהילתיים מכירים באופן אישי את מרבית לקוחותיהם כך שהקשר האישי וההסברים יתקבלו בהבנה רבה".

הסתדרות הרוקחים בישראל קוראת לציבור לנצל את הידע של הרוקחים הקהילתיים ולאמץ את המלצותיהם.

בואו לדבר על זה בפורום ייעוץ תרופתי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום