משחק Xbox גורם לכאב באצבעות

(0)
לדרג

בנים שמשחקים שעתיים ומעלה בקונסולות משחקים סובלים מכאבים באצבעות ובשורש כף היד. אצל בנות הסיבה לכאב היא דווקא שליחת מסרונים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

הורים לילדים: כדאי שתקראו את המחקר הבא לפני שאתם רוכשים לילדכם משחק מחשב. שימוש ממושך בקונסולות משחקים, דוגמת Xbox ו-Game Boy, כמו גם שליחת מסרונים במכשירי טלפון ניידים בתדירות גבוהה, עלולים לגרום לכאבים באצבעות ובשורשי כף היד בילדים (התופעה נפוצה יותר אצל בנות מאשר בנים). כך עולה ממחקר חדש שתוצאותיו הוצגו בכנס ה-European League Against Rheumatism Congress.

החוקרים מדווחים כי השימוש במשחקי Xbox ו-Game Boy גרם לכאב גדול יותר משימוש במכשירי טלפון ניידים. הכאב אף החריף, ככל שהילדים בילו שעות אחדות עם אחד המכשירים האלקטרוניים. החשש הוא כי כאבים אלה בידיים יתרמו להתפתחות דלקת מפרקים שגרונית בבגרות.

עוד נמצא כי יש השפעה שלילית למשחקי מחשב ולשימוש במכשירי טלפון ניידים על המפרקים של ילדים בגילאי 9. המחקר אף מעלה חשש מפני השפעות מזיקות של טכנולוגיה מודרנית בגיל מבוגר יותר.

החוקרים התבססו על מענה לשאלונים שחולקו ל-257 ילדים, בגילאי 9-15 שנים. כ-55% מהמשתתפים היו בנות. הגיל הממוצע של המשתתפים עמד על כ-12 שנים. השאלות עסקו בסוג המכשיר, מספר שעות השימוש במכשיר והקשר עם כאב בשורשי כף היד והאצבעות.

החוקרים מדווחים כי כאב על רקע משחקי Xbox ו-Game Boy היה נפוץ יותר באופן מובהק עם שימוש במכשירי אייפון. כמו כן, הם זיהו קורלציה בין חומרת הכאב לבין מספר שעות השימוש במכשיר, כאשר הסיכון להופעת כאב היה גבוה פי 2 עם כל שעת משחק.

מהתשובות לשאלות הנוגעות לכתיבת מסרונים בטלפונים ניידים עולה כי בנות דיווחו על כאב עז פי 2 בהשוואה לבנים.

החוקרים מסכמים כי המכשירים האלקטרוניים הללו לא יועדו במקור לשימוש ילדים. ואולם, הילדים שלקחו חלק במחקר השתמשו בהם במשך כשעתיים בכל יום. נכון לעכשיו, לא ידוע אם הכאב יוביל לדלקת מפרקים, אך חשוב לעקוב אחר עניין זה.

בואו לדבר על זה בפורום אורותופדיית ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום