חתונת הזהב או בית הדין לגירושים?

(0)
לדרג

חוזקם של הנישואים מתבסס על ההתחלה

מאת: חוזקם של הנישואים מתבסס על ההתחלה

חוקרים משערים שהצלחת הנישואים לטווח הארוך מותנית במידת האהבה והמחויבות בזמן הטקס. "נישואים מוצלחים הם נישואים בהם בני הזוג מצליחים לשמור על רמה גבוהה של חיבה כבר מההתחלה, כששני הצדדים מתנהגים כמאוהבים, ונשארים מאוהבים" אומר ראש המחקר, ד"ר טד יוסטון מאוניברסיטת טקסס.

יוסטון ועמיתיו בדקו את היחסים לטווח ארוך ב 168 זוגות נשואים, ראיינו בני זוג בעת שהתחתנו, במשך השנתיים הראשונות של חיי הנישואים, ולבסוף 13 שנים לאחר טקס הנישואים. המשתתפים נשאלו על רגשותיהם לבן הזוג, ועל הנישואים בכלל. בגיליון חודש אוגוסט של העיתון "מגמות עכשוויות בפסיכולוגיה" כותב הצוות של יוסטון שזוגות שהיו מאושרים במשך 13 שנות הנישואים היו מאוהבים יותר, ורגישים האחד לשני כבר מההתחלה.

בניגוד להם, הזוגות שלא היו מאושרים בנישואים דווחו על יחס שלילי או דו ערכי ליחסים האחד כלפי השני, כבר בראיון שמיד אחרי הנישואים.

החוקרים גם מציינים שהאווירה הזוגית הכללית; טובה או רעה; לא השתנתה משמעותית במשך הזמן, למעט בקרב זוגות שבסופו של דבר נהנו מנישואים מאושרים, "כשהתחילו לראות שבן הזוג לא כל כך מעצבן כפי שהיה בעת שהכירו, לעומת זוגות אחרים שלא שינו את דעתם לגבי המגרעות של בן הזוג."

בין הזוגות שהלכו לקראת גירושין, אחדים נשארו נשואים משום שהחזיקו ברמות לא ריאליות של אהבה ורומנטיקה כזוג צעיר. גברים ונשים ביחסים מסוג זה התקשו להודות ולהתמקד בתכונות הפחות חיוביות של בן הזוג, או בהתרחקות האישית שלהם מהנישואים.

בהנגדה, זוגות שחוו משברים כבר בתחילת הנישואים, פנו לפרידה בקצב מהיר יותר. החוקרים משערים שעבור זוגות אלה, הנישואים היוו ניסיון "להדק את הקשר" על מנת להפוך את חוסר ההתאמה לאושר, ובסופו של דבר הבינו שלקשר אין סיכוי.

החוקרים מסיקים שבני זוג המקיימים נישואים מאושרים לאורך זמן חולקים אהבה עמוקה, חיבה ומחויבות; רגשות שהתעוררו כבר בזמן החיזור.

"יותר ויותר אנשים חושבים שחילוקי דיעות הם מה שמערער נישואים, אבל זה פשוט לא נכון" אומר יוסטון. "היעדר האושר ואבדן הרומנטיקה הם שחשובים, ולאו דווקא הגברת הבעיות או התעצמות הלבטים". הוא מוסיף גם שהזוגות שהיו מיועדים לדרך הקשה ביותר היו אלה שנהנו מתקופת חיזורים ארוכה מאוד או קצרה מאוד לפני הנישואים. "או שהם לא מכירים אחד את השני מספיק, הם מתאהבים מהר מידי ומחזיקים באמונה הלא ריאלית שהרומנטיקה תימשך כך כל הזמן, או שהדרך ארוכה לנישואים, לא משום שהם רוצים להכיר אחד את השני כל כך טוב כמו שיש ביניהם בעיות קשות, והם מנסים לפתור אותן באמצעות נישואים. כשהם מגלים שהנישואים אינם מערכת יחסים קסומה כפי שקיוו, הם ממהרים לסיים את הקשר."

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום