רופא שלף חילזון מאפו של בן 3

(0)
לדרג

הפעוט שיחק עם החילזון בגן והחדיר אותו לנחיריו. ד"ר יצחק ברוורמן: "אם החילזון היה נתקע עמוק יותר, הדבר היה עלול לגרום לדימום, לכאב ולזיהום"

מאת: מערכת zap doctors

משחק תמים של ילד עם חילזון הסתיים בבית חולים. רותם, פעוט בן 3, שיחק בגן ילדים בבנימינה, ומצא חילזון, שכיח מסוגו, באחת מפינות הגן. "הוא מאוד אוהב חלזונות", סיפרה אמו. "הוא אוסף אותם ומשחק איתם, ועד היום לא ראינו בכך משהו מסוכן". בשלב מסוים של המשחק ניגש רותם לגננת והודיע לה כי הכניס את החילזון לאחד מנחיריו. הגננת הזעיקה מיד את אמו, שמיהרה לקחה אותו למרכז הרפואי הלל יפה.

במרפאת אף אוזן גרון של בית החולים שלף ד"ר שמעון שרייבר את החילזון בעזרת מכשור עדין מתוך חלל האף האמצעי, רגע לפני שנשאף לריאות ועלול היה לגרום נזק ממשי.

ד"ר יצחק ברוורמן, מנהל היחידה, שהגיע אף הוא לבדוק את הפעוט, מציין: "אם החילזון היה נתקע עמוק יותר, הוא היה עלול לגרום לדימום, לכאב ולזיהום".

"התופעה של שאיפת גופים זרים זעירים בקרב ילדים עלולה להיות מסוכנת, מכיוון שקיימת אפשרות לחסימה של דרכי הנשימה ולחנק".

בהקשר זה, חשוב לשים לב האם הילד מדמם מהאף, האם יש לו נזלת בעלת ריח לא נעים מנחיר אחד, או האם הוא מתלונן על כאב - סימנים שעשויים להעיד על נוכחות של גוף זר בחלל האף.

ומה באשר לרותם הקטן? הוא החליט שאת החילזון הזה הוא לא שומר, ויחד עם אמו השאיר אותו למשמרת אצל צוות מרפאת אף אוזן גרון ב"הלל יפה" וחזר לביתו.

בואו לדבר על זה בפורום אף אוזן גרון ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום