תינוק בריא - לאב נשא HIV

(0)
לדרג

תוכנית פריון לנשאי איידס מאפשרת לזוגות ללדת תינוק בריא במצבים שבהם הגבר הוא נשא HIV. זאת, באמצעות שטיפת זרע מהנגיף והזרקתו לרחמה של האישה

מאת: מערכת zap doctors

תינוק בריא נולד לזוג, שהאב הוא נשא HIV, במסגרת פרויקט חדשני של תוכנית פריון לנשאי נגיף האיידס המתקיים בבית החולים הדסה בירושלים. התינוק נולד לפני מספר ימים.

עשרה זוגות נוספים, שהשתתפו בתוכנית זו, מצפים גם הם ללידה. במעבדת פריון ייחודית שהוקמה במרכז האיידס בהדסה , החל תהליך ייחודי לפני כשנה: זוגות שבהם הגבר נשא HIV והאישה אינה נשאית, עוברים תהליך של שטיפת הזרע, הקפאתו בטמפרטורה של מינוס 180 מעלות והזרקתו לאישה.

זוגות מעורבים כאלה המעוניינים בהריון מבלי לסכן את בת הזוג בהדבקה מופנים למרכז לרפואת האיידס בהדסה. בן הזוג החיובי עובר תהליך מיוחד של שטיפת זרע. לאחר שהזרע נמצא נקי מהנגיף הוא מוזרק לרחמה של האישה על ידי רופא נשים. עד כה פנו 17 זוגות למרכז.

האחראית על הפרויקט, ד"ר קרן אולשטיין, אמרה: "האפשרות לספק פיתרון לזוגות שהמתינו זמן רב להקמת משפחה היא גם עבורנו הגשמת חלום".

יוזם הפרוייקט הוא פרופ' שלמה מעין, מנהל המרכז לרפואת איידס ושותפים לו ד"ר יואל שופרו מהמרכז להפריה חוץ גופית, פרופ' אלכס סימון, מנהל המרכז, ופרופ' דנה וולף, מנהלת המעבדה הוירולוגית.

בואו לדבר על זה בפורום פריון האישה והפריה חוץ גופית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום