שירות הבריאות לילד יישאר מופרט

(0)
לדרג

למרות הטענות על כישלון ההפרטה, חברת נטלי תמשיך לספק את שירותי הבריאות לתלמיד. נציג האוצר: "התלמידים שלא חוסנו - יחוסנו במהלך הקיץ"

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה היום (ב') דיון דחוף בעניין המשך אספקת שירותי הבריאות לתלמיד על ידי חברת נטלי. זאת, למרות הביקורות על בעיות תפקוד וחוסר עמידה ביעדים של החברה. כך למשל, נטען כי כ-30% מהתלמידים לא קיבלו חיסונים בשנה החולפת.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, פנה בחריפות לנציגי האוצר: "לא הכל זה כסף. תלמידים לא מתחסנים, נעשות טעויות בטיפול, האחיות מועסקות בתנאים לא תנאים, ואתם בשלכם. אתם פוגעים במדינה. כדי להרוויח כמה גרושים, חיסלתם את בריאות התלמידים".

נציג משרד האוצר בדיון, ערן הכהן, השיב לביקורת: "לא פעלנו מתוך חיסכון ולא בחרנו את ההצעה הזולה ביותר. נכון שלחברת נטלי היו קשיי לידה, אך תפקודה השתפר במשך הזמן. לא ידוע לי על פגיעה בתנאי ההעסקה של האחיות, ואת התלמידים שלא חוסנו - יחוסנו במהלך הקיץ".

ח"כ ד"ר רחל אדטו, מיוזמי הדיון, טענה: "משרד הבריאות הצהיר כי המשך ההתקשרות עם חברת נטלי יוארך כי המשרד לא מצליח להיערך לשינוי בזמן. אני מזכירה שכאשר משרד הבריאות רצה להכניס רפורמה מקיפה בבריאות השן, הוא עשה זאת בתוך חודשיים".

יו"ר חטיבת בריאות הציבור בהסתדרות האחיות, מוריה אשכנזי, הציגה את עמדתה: "לא יתכן ששירותי בריאות התלמיד ישארו בידי ספקים כושלים המסכנים את בריאות התלמידים והציבור, מסיבות טכניות של היעדר תקנים, ולאחר שכל הגורמים כבר הבינו והודו שההפרטה נכשלה. על משרד האוצר לנהוג באחריות ולהחזיר לאלתר את שירותי בריאות התלמיד לידי המדינה".

גמזו: לוקח כדור נגד בחילה וחי עם הפשרה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, הכחיש בדיון את הפרסומים לפיהם נבחנת האפשרות כי אחיות בתי הספר יועסקו על ידי הרשויות המקומיות. חברת נטלי תמשיך לספק את השירותים בשנת הלימודים הקרובה בפיקוח קפדני.

פרופ' גמזו: "על המדינה לספק את שירותי בריאות התלמיד בעצמה. אנחנו עומדים אל מול מגיפה של מחלות כרוניות ובעיות השמנה, ואי אפשר לנהל זאת בצורה הנוכחית. יחד עם זאת, משרד האוצר לא מאשר 300 תקנים לשם כך, ולכן אני נאלץ לעת עתה לקחת כדור נגד בחילה ולחיות עם פשרה שאיננה לטעמי".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום