נפחת: טיפול בדבק ביולוגי

(0)
לדרג

4 חולי נפחת - מחלת ריאה כרונית שעד כה לא נמצא לה טיפול יעיל - עברו טיפול חדשני בדבק ביולוגי לחסימת סימפונות. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

לראשונה בישראל בוצע טיפול חדשני בבי"ח שיבא בארבעה חולי נפחת, תוך שימוש בדבק ביולוגי לחסימת הסמפונות. הטיפול בוצע על ידי ד"ר טיבריו (טיבי) שולימזון, רופא בכיר במכון למחלות ריאה, האחראי לפעילות הפולמונולוגיה הפולשנית.

מחקרים ראשוניים על אודות ניסיון לסילוק אזורי ריאה פגועים על ידי שימוש בדבק ביולוגי נערכו בשנת 2005. עתה, בשיתוף ד"ר שולימזון וד"ר יעל רפאלי, נערך מחקר ראשוני: הניסיון צלח, השיטה פותחה, הדבק הביולוגי שופר ומחקרים נוספים נערכו בארה"ב, אירופה ובישראל. החומר והשיטה מאושרים כעת לשימוש קליני באירופה ובישראל.

קושי במציאת טיפול יעיל

מחלות ריאתיות כרוניות נמצאות במקום השלישי בין המחלות שגורמות לתחלואה ותמותה, אחרי מחלות לב ואונקולוגיה. בתוך כך, COPD (מחלת ריאה חסימתית כרונית), שאחד משני סוגיה העיקריים הוא נפחת (Emphysema), היא המחלה השכיחה ביותר שגורמת לתחלואה ותמותה.

בעבר, הטיפול המוצע בנפחת היה תרופתי ושיקומי. בהמשך, פותח כיוון חדש - טיפול כירורגי של הקטנת נפח הריאה על ידי חיתוך חלקי הריאה. ההצלחה היתה חלקית: הרבה מטופלים סבלו מתופעות לוואי קשות ושיעור התמותה היה גבוה יחסית. ההחלטה היתה שיש צורך בשיטה לא ניתוחית להקטנת נפח הריאה. במקביל לשיטות מכאניות (הצמדת קליפסים ושסתומים לריאה), שלא הביאו לשיפור משמעותי, החלו לחפש שיטות לא כירורגיות, שאחת מהן היא שימוש בדבק ביולוגי לחסימת הסמפונות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום