קמטים בעור מחזקים את העצם

(0)
לדרג

לקמטים בעור עשויים להיות גם יתרונות. מחקר חדש מצא כי עור קשה באזור הפנים והמצח מלווה בצפיפות עצם גבוהה יותר בנשים בגיל המעבר

מאת: ד"ר עמית עקירוב

הערכה קפדנית של עור נשים זמן קצר לאחר-מנופאוזה עשויה לספק הצצה למצב בריאות העצם שלהן. כך מדווחים חוקרים בכנס השנתי ה-93 של איגוד האנדוקריניים. מחקר בנושא מצביע על קשר הפוך בין קמטים של העור לבין צפיפות המינרלים של העצם באוכלוסיית נשים - שלוש שנים מהמנופאוזה - שלא נטלו טיפול הורמונלי ולא עברו פרוצדורות קוסמטיות של העור.

החוקרים ערכו מחקר חתך ובחנו את הנתונים אודות למעלה מ-100 נשים זמן קצר לאחר-מנופאוזה, שלקחו חלק במחקר KEEPS - Kronos Early Estrogen Prevention Study.

כחלק מהמחקר, החוקרים העריכו את פיזור ועומק הקמטים של העור ב-11 אתרים באזור הפנים והצוואר. הם העריכו את נוקשות העור ואת צפיפות העצם קבעו על-סמך בדיקת Dual X-ray Absorptiometry בעמוד השדרה המותני, הירך והגוף כולו.

החוקרים מדווחים על קשר הפוך בין קמטים של העור לבין צפיפות המינראלים של העצם בעמוד השדרה, בצוואר הירך ובגוף כולו. הקשר היה מובהק סטטיסטית ובלתי תלוי בגיל, הרכב הגוף, או גורמים אחרים המשפיעים על צפיפות המינרלים של העצם. עור נוקשה באזור הפנים והמצח לווה בצפיפות מינרלים גבוהה יותר של העצם.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור טבעית וקוסמטיקה טבעית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום