מרכזי תקיפה מינית קורסים כלכלית

(0)
לדרג

מנהלת מרכז סיוע: "אני מוכרת נעליים ברחוב כדי לאסוף תרומות". בדיון בוועדת עבודה ורווחה התחייב משרד הרווחה, שעד כה עיכב את העברת הכסף, לתקצב בהקדם

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה אתמול (ד') דיון דחוף בהצעה לסדר של חברות הכנסת שלי יחימוביץ', אורית זוארץ, זהבה גלאון ואורלי לוי-אבקסיס בעניין המצב הכספי החמור של מרכזי סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית.

בפתח הישיבה ציינה מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ לוי-אבקסיס, כי משרד הרווחה טרם העביר את כספי התמיכה לשנת 2011 למרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית. יצוין כי בשנת 2010 הסתכם תקציב התמיכות במרכזים בכ-4.29 מיליון שקלים.

מיכל רוזין, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע: "אנחנו נאלצים לצמצם בפעילות, לסגור שלוחות ולפטר עובדים. אנו זקוקים לתוספת של כשני מילון שקלים בתקציב השנתי, ועד כה לא הועבר אלינו שקל אחד".

בישראל פועלים 10 מרכזי סיוע לנפגעי תקיפה מינית, הפרושים ברחבי הארץ. בעשור האחרון חל גידול של 663% במספר קבוצות התמיכה, שמקיימים המרכזים השונים, וכמות המשרות במרכזים כמעט והכפילה עצמה תוך עשור. סך תקציב התמיכות הממשלתיות למרכזי הסיוע הסתכם בשנת 2010 בכ-4.29 מיליון ש"ח, כאשר הוא כולל רק בין 18.4% ל-31.6% מסך עלותם השנתית של המרכזים.

ח"כ ציפי חוטובלי: "מרכזי הסיוע מקבלים רק 20 אחוז מתקציבם השוטף מהממשלה. זה לעג לרש".

ליזה ניקולאיצ'יק, מנהלת מרכז הסיוע בנגב, אמרה בדמעות: "אנחנו חוסכים למדינה הרבה יותר כסף ממה שאנחנו מקבלים ממנה: יש לנו המון מתנדבות, אנחנו מממנים נסיעות. אני נאלצת למכור נעליים ברחוב כדי להתרים כסף למרכזי הסיוע".

הבטחה להעברת תקציב

נציגת משרד הרווחה בדיון, ריקה אלקיים, הגיבה לדברים: "העיכוב בהעברת הכספים נבע מדחייה במועד פרסום מבחני התמיכה, אשר באחריות משרד המשפטים. נשתדל להעביר כמה שיותר מהר את הכסף ונוסיף 500 אלף שקלים לתקציב מרכזי הסיוע".

ח"כ אחמד טיבי הציע להקל על המצוקה התקציבית של מרכזי הסיוע על ידי העברת כספים מיידית המסתמכת על תקציב השנה הקודמת: 1/12 מהתקציב יועבר למרכזים מדי חודש, עד אשר יועברו התמיכות הממשלתיות העדכניות לשנת 2011. חברי הוועדה תמכו בהצעה.

בואו לדבר על זה בפורום נפגעי תקיפה מינית - תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום