ניתוחי אף: עלייה במספר המנותחים הגברים

(0)
לדרג

אילו פינוקיו היה נולד היום, הוא היה יכול להמשיך לשקר בשקט. בישראל מבוצעים בהצלחה מדי שנה אלפי ניתוחים אסתטיים לקיצור החוטם

מאת: מערכת zap doctors

כשאנו מביטים במראה, אנו רואים את עצמנו כפי שאנו, אך רואים גם את מה שהיינו רוצים להיות. אף אחד לא מושלם, זה ברור, אבל לא מעט אנשים אינם מוכנים לחיות עם מה שקיבלו מהטבע וההורים, אלא רוצים להיראות אחרת.

מדי שנה מתבצעים בישראל למעלה מ-10,000 ניתוחים פלסטיים. ניתוחי אף אסתטיים הם הפופולריים ביותר בצוותא עם ניתוחי החזה. מרבית הניתוחים מבוצעים בנשים, אך בשנים האחרונות חלה עלייה במספר הגברים העוברים טיפולים אסתטיים, מגמה שצפויה להימשך גם בשנים הבאות.

"המטרה כיום היא ניתוחים בהם רואים מינימום עיצוב", אומרת ד"ר שושנה קרמר, רופאה בכירה מומחית לאף אוזן גרון ולניתוחי אף רפואיים ואסתטיים. "חשוב המראה הכללי, לא לעשות את זה מלאכותי מדי, בובתי מדי, סולד מדי. אני אומרת לפציינטים 'שהאף לא יהיה מושלם מדי', שיתאים למבנה האף והפנים".

ניתוחי האף נחשבים לבטוחים מאוד. הם מבוצעים בהרדמה מקומית, לעתים עם טשטוש, ולאחריהם המטופל או המטופלת חייבים להסתובב עם סד גבס לאפם במשך כשבוע. "בתחום הזה אין כמעט פיתוחים טכנולוגיים, המכשירים הם אותם מכשירים", מציינת ד"ר קרמר. "בניתוח המשולב רפואי ואסתטי אני משתמשת בחלק הרפואי בלייזר או במכשיר שעובד בתדרי גלי רדיו. ניתוח שכזה דורש בעיקר המון מיומנות וניסיון. שנות ותק שמאפשרות לעצב נכון את אף המטופלים".

ניתוח אף נחשב לאחד מהניתוחים הפלסטיים הכי מורכבים לביצוע, וזאת מכיוון שעל המנתח לשלוט בשלושה תחומים: תכנון תלת ממדי של האף הרצוי, חוש אסתטי גבוה ויכולות כירורגיות מהמעלה הראשונה.

יש שתי שיטות לביצוע ניתוחי אף: ניתוח אף פתוח, וניתוח אף סגור. ברוב המקרים מבוצע ניתוח אף סגור, שיטה בה הכירורג מבצע חתכים פנימיים בחלל האף, כך שלמעשה כל הצלקות הן פנימיות ולא נותרת שום עדות חיצונית לניתוח. בניתוח אף פתוח ישנם חתכים פנימיים בחלל האף בדומה לשיטה הסגורה, אך פרט לכך ישנו גם חתך קטן בבסיס האף, בין הנחיריים. ניתוח אף בשיטה זו מותיר צלקת חיצונית קטנה אשר דוהה עם הזמן. השיטה הפתוחה נהוגה רק במקרים בהם מדובר בניתוח קשה ומורכב ביותר.

ניתוח אף
ניתוח אף

מבנה הפנים, מבנה האישיות

אצל נשים אפשר לבצע ניתוח אף כשנה לאחר קבלת המחזור, ואצל המין הגברי רק אחרי שהנערים מתחילים להתגלח או שהרגליים הפסיקו לצמוח. אבחון מבנה הפנים, המדידות וההדמיות הם חלק מהתהליך, וכשמדובר במתבגרים יש היבט קריטי יותר בהכנות לניתוח.

"כשמדובר במתבגרים הבגרות הנפשית חשובה מאוד, ועל המטופל לדעת לקראת מה הוא הולך", אומרת ד"ר קרמר. "היו מקרים בהם אמרתי למטופלים 'תחזרו יותר מאוחר' כי הם לא היו בשלים עדיין מבחינת הבגרות הנפשית. כל מטופל נבדק לפני, אני משוחחת עמם ומתרשמת לא רק מהאף ומבנה הפנים אלא גם ממבנה האישיות. אני מתנצלת בפני ההורים ואומרת להם 'סליחה שאני לא מדברת איתכם', אני מדברת עם המטופל/ת וכל כולי עם הילד/ה. זה בכדי להבין את המטופלים יותר, להבין איפה העניין עומד".

אבל לא רק מתבגרים אשר רוצים אף יפה יותר מ?תדפקים על דלתות הקליניקות, אלא גם מבוגרים. "יש רצון להיראות צעירים", אומרת ד"ר קרמר. "אנשים מבוגרים חוששים שלא יקבלו אותם לעבודה. גם אחוז הגירושים גבוה, וגיל הגירושים בדרך כלל נע בין 35 ל-50, כך שנשים וגברים רוצים להיראות צעירים. השינויים חברתיים והכלכליים מובילים לעלייה בכמות הניתוחים הפלסטיים בכלל וניתוחי האף בפרט".

בואו לדבר על זה עם ד"ר קרמר בפורום ניתוחי אף אסתטיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום