טיפול שיניים חינם לילדים עד גיל 10

(0)
לדרג

הממשלה אישרה כי החל מ-1 ביולי תורחב רפורמת טיפולי שיניים בחינם לילדים עד גיל 10. על פי ההסכם, הזכאות תורחב בתוך שנתיים לילדים עד גיל 14

מאת: מערכת zap doctors

הרפורמה לטיפולי השיניים בילדים מתרחבת. הממשלה אישרה הבוקר (א') פה אחד את הרחבת הרפורמה, כאשר החל מ-1 ביולי יהיו זכאים ילדים עד גיל עשר לטיפולי שיניים בחינם (כיום הטיפולים ניתנים לילדים עד גיל שמונה בלבד). על פי התוכנית, הזכאות לטיפולים חינם לילדים תורחב עד גיל 14 בתוך שנתיים.

בהסכם שחתם סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, עם משרד האוצר נקבע כי גיל הזכאות לטיפולי שיניים ללא תשלום יעלה בהדרגה בכל שנה עד גיל 14 שנה. בהתאם לכך, קופות החולים קיבלו הודעה רשמית בנושא הצורך בהיערכות להרחבה ובתיקון תוכניות הביטוח המשלים שלהן, כך שלא יכללו יותר טיפולי שיניים לילדים עד גיל 14 - שכן אלה ניתנות במסגרת הסל גם למי שאינם מבוטחים בביטוח המשלים. עלות הרחבת הזכאות עומדת על 80 מיליון שקל בשנה, המתחלקים לפי גודל הקופה.

במקביל, הכנסת ממשיכה לקדם הליך של הקמת קופת חולים ייעודית לרפואת שיניים ללא כוונת רווח, לצד קופות החולים, שבה יעבדו רופאי שיניים פרטיים.

עלייה בהיענות לטיפולי שיניים

סגן השר ליצמן, שהעלה את הנושא בישיבת הממשלה, בירך על אישור ההודעה ואמר כי מדובר בהמשך הרפורמה על פי תוכנית שנקבעה מראש, וכי המגמה היא להרחיב את תוכנית טיפולי השיניים חינם למבוטחי קופות החולים עד גיל 18. "אין כל סיבה שטיפולי השיניים לא ייכללו בסל הבריאות, ואנו נפעל להגיע לכך" אמר.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיבח את סגן השר על הנחישות שגילה לאורך הדרך, בכך שקידם "מהלך היסטורי וחשוב למען ילדי ישראל".

לפי נתוני משרד הבריאות, כ-190 אלף ילדים קיבלו טיפולי שיניים במסגרת הסל, בין החודשים יולי 2010 למרץ 2011.

עוד נמצא כי בגילאי 5-8, אחוזי ההיענות לקבלת טיפולי שיניים גבוהים ומוערכים בכ-30% מכלל הילדים בשכבת גיל.

זאת ועוד, ילד ממוצע בגיל 8 קיבל טיפול שעלותו 935 ש"ח. לו היה מבצע טיפולים אלה במסגרת השוק הפרטי, עלות הטיפולים היתה גבוהה פי 4.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת שיניים לילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום