'הרפואה הציבורית בסכנת קריסה'

(0)
לדרג

פרופ' רפי ביאר התריע בכנס קרדיולוגיה כי יש למנוע את המשך מגמת הצמיחה של הרפואה הפרטית על חשבון הרפואה הציבורית. 43% מההוצאה על בריאות בישראל היא פרטית

מאת: מערכת zap doctors

קרדיולוגיה שלובה בפוליטיקה. פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם, התריע אתמול (ג') בכנס קרדיולוגיה, מפני סכנת קריסתה של המערכת הציבורית: "בישראל, אנו רואים ישום נרחב של טכנולוגיות חדשות בתחום הקרדיולוגיה... זהו ללא ספק הישג אדיר למערכת הרפואה בישראל. יחד עם זאת, בישראל ההוצאה הלאומית לבריאות היא מהנמוכות בעולם המערבי... כ-43% מההוצאה היא מהכיס הפרטי. אם תמשיך המגמה של צמיחת המערכת הפרטית על חשבון הרפואה הציבורית בחמש השנים הקרובות, כפי שקרה בשנים הקודמות, מערכת הרפואה הציבורית תתמוטט. את זה אנו צריכים למנוע בצעדים תקציביים ורגולטורים, ויפה שעה אחת קודם".

לדברים אלה הצטרף פרופ' רן קורנובסקי, יו"ר החוג לקרדיולוגיה התערבותית, כשאמר: "אני חרד ושותף להבנה שזו תקופה קשה. מי היה מאמין שבמזה"ת רווי המלחמות, נהיה עדים למלחמה בין האוצר להסתדרות הרפואית. הדבר בלתי נסבל, וכל שנותר לנו הוא לתת לחולים את הטיפול הטוב ביותר בתנאים הקיימים".

עשרות משתתפים לקחו חלק בכנס השנתי "אופקים בקרדיולוגיה פולשנית 2011", שאורגן ע"י מנהל יחידת הצנתורים ברמב"ם, פרופ' אריאל רוגין. בכנס בוצעו צנתורים מסובכים שהועברו בשידור חי אל מסכים גדולים לאולם בו התכנסו הרופאים.

מצנתרים חשופים לקרינה גבוהה

אחד הנושאים שנדונו הוא ההכרה בעובדי חדרי הצנתורים כמי שחשופים לקרינה ברמה המסכנת את בריאותם, והכנסתם לרשימת מקצועות עובדי הקרינה, הזכאים לתנאים מתאימים. פרופ' רוגין הציג נתונים על פיהם, קרדיולוג פולשני נחשף מדי יום עבודה לקרני רנטגן במשך 60-200 דקות. נתון נוסף שהוצג הוא אחוזי הקרינה אליהם נחשפים עובדי חדרי הצנתורים. על פי מחקר שבוצע באיטליה, ותקף גם לישראל, זהו המגזר שמקבל את כמות הקרינה הגבוהה ביותר בתחום הרפואה.

רפואת העתיד

בכנס דנו בחידושים רבים בתחום הלב, ובנושאים העוסקים בטיפול העתידני. ד"ר יבגניה ניקולסקי מרמב"ם הציגה מחקר ראשוני העוסק בטיפול ביתר לחץ דם בחולים, שאינם מגיבים לטיפול תרופתי. זאת על ידי צריבה במתח גבוה של עורקי הכליה באמצעות צנתור.

בתחום ההדמיה, ד"ר יהונתן לסיק מרמב"ם, הקשור גם לפיתוח מכשירי הדמיה ללב, הציג שירות חדש שניתן לאחרונה ברמב"ם. המדובר בשירות MRI לב שהתווסף לו מימד חדש המאפשר אפיון מחלות של שריר הלב.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה וצנתורים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום