שביתה במרפאות חוץ ובמכונים

(0)
לדרג

הר"י נענתה לבקשת השופט שפיצר שלא להשבית את חדרי הניתוח. סגן שר הבריאות הורה על מינוי צוות מקצועי, שיבחן את סוגיית קיצור משך תורנות המתמחים

מאת: מערכת zap doctors

הסתדרות הרופאים נענתה אמש לבקשת נשיא ביה"ד לעבודה בת"א, השופט מיכאל שפיצר, לא להשבית בימי רביעי וחמישי את חדרי הניתוח. עם זאת, מרפאות החוץ, המכונים ומחלקות אשפוז יום, כולל מרפאות החוץ הפסיכיאטריות והגריאטריות, יושבתו כמתוכנן.

אחת המחלוקות בין הרופאים לאוצר נוגעת עדיין למתמחים. משום כך הודיע סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, כי החליט למנות צוות מקצועי בראשות מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, במטרה לבחון את אפשרויות קיצור משך התורנויות, עד 20 שעות כדי להקל על עומסי המתמחים.

הצוות יכלול נציגים מקצועיים מתוך מערכת הבריאות מתוך כוונה לבחון מודלים שונים לקידום פיתרון ראוי לסוגיית עומסי המתמחים במערכת הבריאות.

כאמור, יש הסכמה בין הצדדים כי צריך להקל על עומס המתמחים, אולם הוויכוח נסוב על אופן הפיתרון לבעיה. הסתדרות הרופאים חותרת לקיצור מספר התורניות ל-8 בחודש לכל היותר, ואילו המעסיקים, ובהם משרד הבריאות, מנסים לקדם פיתרון שיקצר את משך התורנות מ-26 שעות ל-20 שעות. שני הפתרונות דורשים הקצאת תקנים נוספים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום