אבונקס לטרשת נפוצה

(0)
לדרג

תרופות ו"נוגדנים מנטרלים" בטרשת נפוצה

מאת: תרופות ו"נוגדנים מנטרלים" בטרשת נפוצה

בכנס הנוירולוגי העולמי שהתקיים השבוע בלונדון (19-20/6) הזהירו מומחים לטרשת נפוצה שהיתרונות לטווח-ארוך הקיימים בטיפולים עם אינטרפרון עלולים להיפגע עקב התפתחות של "נוגדנים מנטרלים"
Neutralizing Antibodies

בכנס הראו חוקרים כי מבין האינטרפרונים הקיימים, אבונקס AVONEX (אינטרפרון בטא 1a) הוא בעל הסיכויים המעטים ביותר לגרום להתפתחותם של נוגדנים מנטרלים, עובדה בעלת השלכות רפואיות חשובות ביותר.

קיומם של "נוגדנים מנטרלים", זוהה כבר בעבר בתחום זה, והשפעתם הקלינית הנה במרכזו של ויכוח עכשווי.
על פי דברי הנוירולוג ד"ר דוסן סטפוסקי מה Rush Medical college בשיקגו ארה"ב, מצטברות יותר ויותר עדויות התומכות בהשפעה המזיקה של "נוגדנים מנטרלים" על חולי טרשת נפוצה.

לדברי ד"ר סטפוסקי אנו יודעים כיום ש "נוגדנים מנטרלים" מפחיתים את היעילות הקלינית של אינטרפרונים במחלות אחרות , כגון צהבת כרונית וסוגים מסוימים של סרטן.
אך כעת, נוסף ידע רב על הקשר הקיים בין נוכחותם של "נוגדנים מנטרלים" לירידה ביעילות הבטא-אינטרפרונים בטרשת נפוצה.
ידע זה מקורו בניסויים קליניים ארוכי טווח וכן ממחקרים שבחנו את השפעת הערכים הגבוהים של הנוגדנים המנטרלים בסרום על פעולת בטא אינטרפרונים.

למחקרים הללו יש השלכות חשובות לגבי הטיפול בתכשירי האינטרפרון בטא הקיימים בשוק כיום, משום שהם מוכיחים נטייה שונה של התכשירים ליצר "נוגדנים מנטרלים".
המחקרים הראו שאבונקס (אינטרפרון בטא 1a הניתן בזריקה תוך-שרירית פעם בשבוע), הנו בעל הסבירות הנמוכה ביותר לגרום להתפתחותם של "נוגדנים מנטרלים" ביחס לאינטרפרונים האחרים.

ד"ר גאבין גיאובאנוני, נוירולוג יועץ ב National Hospital for Neurology and Neurosurgery בלונדון (המרכז הראשון בחשיבותו באנגליה בהתמחות בנוירולוגיה) טוען כי ההשפעה המכשילה של ה"נוגדנים המנטרלים" לא יכולה להילקח בחשבון על-פי המחקרים הנוכחיים, קצרי הטווח, בהם הושוו תכשירי אינטרפרונים שונים.
מחקרים קליניים השוואתיים, צריכים לארוך מספר שנים על מנת שנושא היעילות הקלינית יילקח בחשבון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום