האם שימוש בטלפון סלולרי מזיק לבריאות?

(1)
לדרג

דו"ח סיכוני הבריאות של הטלפונים הסלולריים שהוגש לקונגרס האמריקאי

מאת: דו"ח סיכוני הבריאות של הטלפונים הסלולריים שהוגש לקונגרס האמריקאי

למרות השימוש המרובה בטלפונים סלולריים (מעל 110 מיליון בארה"ב כיום) אין מספיק עדויות מדעיות לאשר שאין סיכון בריאותי בשימוש בהם. זו מסקנת הדו"ח המפורט האחרון שהוגש לקונגרס האמריקאי.

המחקר הנוכחי אינו מראה שנגרם נזק בריאותי מגלי הרדיו הניפלטים מהטלפונים הסלולריים אבל, מציינים החוקרים, אין עדיין מספיק מידע המאפשר להסיק שאין סיכון כזה. הסיבה העיקרית לחוסר המידע היא שמירב המחקרים על אנרגיית תדירות הרדיו התמקדו בחשיפה קצרת טווח של הגוף כולו. כיום מתבצעים מספר מחקרים ארוכי טווח אך זה ייקח מספר שנים עד שנדע בוודאות אם פליטת האנרגיה של הטלפון הסלולרי אינה פוגעת בבריאות.

כרגע מה שיכול הצרכן המתעניין לעשות הוא להשתדל לבצע שיחות קצרות יותר או להשתמש באוזניות ולשמור את מכשיר הטלפון רחוק מגופו, אחרים כמובן יכולים להחליט על דעת עצמם שהנזק הינו מזערי ולא לשנות את הרגליהם.

קובעי המדיניות הציעו ל FDA ולרשות התקשורת להקים אתר בו יהיה מידע על מידת הקרינה של כל סוגי הטלפונים. הייצרנים המרכזיים אכן התחילו לספק מידע זה מרצונם באריזת הטלפון. אם ידוע למשתמש מספר ה ID של הטלפון האישי שלו הוא יכול למצוא את המידע באתר של רשות התקשורת:
http://www.fcc.gov

המחוקק האמריקאי הוסיף גם את התחוקה הראשונה האוסרת דיבור בטלפון סלולרי בשעת נהיגה.
כדי להימנע מסכנת תאונות הדרכים העלולות להיגרם מהעיסוק בטלפון הסלולרי, הותר בנהיגה רק שימוש בטלפון שאינו מצריך שימוש בידיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום