אלרגיה: המודרניזציה אשמה

(0)
לדרג

האלרגיה ניזונה מזיהום הסביבה, שימוש מוגזם בחומרים סינתטיים, צבעי מאכל וחומרים אחרים המהווים אלרגנים. התוצאה: יותר אנשים, בעיקר ילדים, סובלים מאלרגיה

מאת: ד"ר פאבל שוורץ

אלרגיה היא מצב של רגישות יתר בגוף כלפי חומר מסוים או קבוצת חומרים אלרגניים המתפתח בהשפעה חוזרת של אותם החומרים. אלרגיה באה לידי ביטוי בגירוי, רירית קשה, פריחות עור, חולשה כללית וכדומה.

התופעות השכיחות ביותר באלרגיות הן בעיות עור למיניהן כגון: בועות, בצקות, פריחות או גירוד חזק. בין כל התופעות בעור ישנן כמה נפוצות ביותר כמו: דלקת עור אטופית, אנגיואדמה, סרפדת וגרב. בדרך כלל התגובות האלרגיות בעור אצל האוכלוסייה המבוגרת הן תגובות לאבקת הצמחים ולפרוות בעלי החיים, אך אצל הילדים ברוב המקרים זה קשור באלרגיה למזון דיאטזה.

מחלות אלרגיות בקרב הילדים נפוצות מאוד בימינו, ואנו רואים הכבדה בתהליכי התפתחותן. תופעה זו קשורה בזיהום הסביבה, גזי פליטה ופסולת מפעלי תעשייה, שימוש מוגזם בחומרים סינתטיים, צבעי מאכל וחומרים אחרים המהווים אלרגנים שגורמים להיווצרות והתפשטות האלרגיות.

אלרגיה ואסתמה
אלרגיה ואסתמה

שימוש מוגזם בתרופות

גורם נוסף להתרחבות תופעת האלרגיה הוא שימוש רב ובלתי מבוקר בתרופות. רגישות יתר לתרופות נוצרת לעיתים קרובות בעקבות שימוש בתרופות שונות בו זמנית, נטילת אנטיביוטיקה באופן לא מבוקר וגם חוסר ידע בקרב הרופאים על סגולותיהן ופעילותיהן של התרופות. יש גורמים נוספים להיווצרות מחלות אלרגיות כגון: אקלים, תורשה, פתולוגיה כללית והרגלי אכילה. סיבה נוספת לאלרגיה היא תגובה של המערכת החיסונית להכנסת חומרים שונים לגוף האדם.

ברפואה הקונבנציונלית הטיפול במחלות הינו סימפטומטי בלבד, ולכן החולים נוטלים במשך שנים תרופות נגד אלרגיה שעוזרות להם באופן זמני בלבד עם כל תופעות הלוואי שכרוכות בכך.

לשיטות האלטרנטיביות יתרונות רבים על פני השיטות הקונבנציונליות: הן אינן מזיקות, ואין תופעות לוואי כמו אלרגיה ורגישות יתר לתרופות המאפיינות את הטיפול התרופתי.

השיטה האלטרנטיבית כוללת טיפולים בהומיאופתיה, דיקור סיני, תרפיה מנואלית וכן אוסטיאופתיה קרניו-סקראלית וקינזיולוגיה שימושית.

האקופונקטורה היא שיטת ריפוי ומניעת אלרגיה וגם מחלות שונות, נוירולוגיות, גסטרו-אנטרולוגיות, מחלות ריאות ואחרות. בשיטה זו משתמשים לגמילה מעישון ותלות באלכוהול ובסמים. מטרת האקופונקטורה היא לאפשר למקבל הטיפול לחיות חיים בריאים וארוכים.

אולם אקופונקטורה אינה טבלית אקמול שתשכך את הכאב אלא שיטה להרמוניזציה של גוף האדם. הרופא שמגרה את הנקודות בהן נחסמים זרמי האנרגיות משקם את איזון הגוף. בחלק מהמקרים הכאבים נעלמים אחרי טיפול אחד או שניים, אך במצבים כרוניים זה דורש זמן ממושך יותר. אפילו במקרים בהם אקופונקטורה אינה יכולה להחליף את הרפואה הקונבנציונלית היא תומכת בשיטות אחרות וכך הטיפול המשולב הזה נעשה יעיל יותר מאשר הטיפול בשיטה אחת בלבד.

הטיפול הראשון אצל אקופונקטוריסט יכול לארוך 30 דקות עד שעה, בהתאם לחומרת ומשך תקופת המחלה.

השילוב של אקופונקטורה, תרפיה קרניו-סקראלית וקינזיולוגיה שימושית מאפשר לתקן את ההפרעות האנרגטיות ואחר כך את ההפרעות המבניות והכימיות בגוף האדם שנוצרות בעקבות פטרת, טפילים, מחלות ויראליות ואחרות המהוות גורמים לאלרגיה.

באחד המקרים, הגיעה למרפאה אישה עם ילד בן 12. התלונה העיקרית אסתמה (קצרת סמפונות). בבדיקה ראשונית אובחנו נשימות כבדות, רשרושים שורקניים קלים בסמפונות ו"משקפיים כהים" סביב העיניים. בנוסף התגלתה בעיה ביציבה: כתפיים מורמות ושרירי כתפיים וצוואר תפוסים (כפיפות שמעידה על לקות באוורור הריאות). בחלק הפנימי של המרפקים ומתחת לברכיים הופיעו פריחות יבשות של גרב עם גירודים. תקופה ממושכת, החל בגיל שנתיים, הילד קיבל טיפול הורמונאלי, אולם לא היה שיפור במצבו.

הילד קיבל טיפול בדיקור ובהומיאופתיה, מצבו השתפר אך לא באופן משמעותי. התברר שבבית ישנה חתולה. הילד אמר שהחתולה גורמת להתעטשות, כאב צורב בעיניים וטעם לא נעים בפה. נערך טסט נוסף לטפילים שהצביע על תולעים. הילד קיבל טיפול אנטי-טפילי וסדרת טיפולים של תרפיה קרניו-סקראלית על מנת לחזק את עמוד השדרה. היום הילד בריא כמעט לחלוטין.

ד"ר פאבל שוורץ הוא מנהל מרכז "רושאל" בתל אביב לרפואה משלימה ומונעת.

בואו לדבר על זה בפורום מכבי טבעי - רפואה משלימה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום