מחלת לב: יש לטפל גם בלחץ הדם

(0)
לדרג

סקירה: טיפול נגד יתר לחץ דם מומלץ גם לחולים עם מחלת לב או סוכרת שאינם סובלים מיתר לחץ דם. הסיבה: התרופות מפחיתות משמעותית את הסיכון להתקף לב ושבץ מוחי

מאת: מערכת zap doctors

ידוע כי הסיכון למחלות לב וכלי דם עולה החל מלחץ דם סיסטולי שגבוה מ-115 מ"מ כספית. אולם, קיימת אי הסכמה באשר לצורך בטיפול בתרופות כנגד יתר לחץ דם בקרב חולים עם היסטוריה של מחלת לב איסכמית או סוכרת וללא יתר לחץ דם.

מטרת סקירת הספרות והמטה-אנליזה, שפורסמו בגיליון חודש מרץ 2011 של כתב העת JAMA, היתה לבדוק את משמעות הטיפול בתרופות כנגד יתר לחץ דם על מניעה שניונית של אירועי לב וכלי דם ותמותה בקרב חולים עם מחלה איסכמית ידועה, אולם ללא יתר לחץ דם.

לצורך כך, בוצעה סקירת ספרות של כל מאגרי המידע המובילים אחר מחקרים שבוצעו בין 1950 לינואר 2011.

תוצאות

במטה-אנליזה נכללו 25 מחקרים.

בהשוואה לחולים שלא טופלו בתרופות כנגד יתר לחץ דם, בקרב חולים שטופלו בתרופות כנגד יתר לחץ דם הביא הטיפול להשפעות מיטיבות משמעותיות: ירידה של 23% באירועי שבץ, ירידה של 20% באירועי התקף לב, ירידה של 29% באירועי אי ספיקת לב, ירידה של 17% בסיכון לתמותה על רקע מחלה לב וכלי דם, ירידה של 13% בסיכון לתמותה מכל סיבה שהיא.

מסקנות המאמר

טיפול בתרופות כנגד יתר לחץ דם בחולים עם היסטוריה של מחלת לב איסכמית וללא יתר לחץ דם הביא להפחתה משמעותית בסיכון למחלות לב וכלי דם ותמותה.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום נפרולוגיה ויתר לחץ דם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום