תה מונע חורים בשיניים

(0)
לדרג

בזמן האחרון שמענו הרבה על יתרונותיו של התה הירוק ומה עם התה השחור?

מאת: בזמן האחרון שמענו הרבה על יתרונותיו של התה הירוק ומה עם התה השחור?

היות שכל סוגי התה (ירוק, שחור, אדום) עשויים מאותו צמח Camellia sinesis וההבדלים ביניהם נובעים רק מצורת העיבוד שעוברים העלים אחרי האיסוף והייבוש, הניחו החוקרים שגם לתה השחור יהיו סגולות ריפוי.

בניגוד למזרח בו פופולרי התה הירוק הרי שבמדינות המערב 80 אחוז משתיית התה היא של תה שחור, ואכן נמצא כי שתיית תה עשויה לעזור בשמירה על בריאות השן.
קבוצת חוקרים מאוניברסיטת אילינוי דווחה בכינוס השנתי של אגודת המיקרוביולוגיה שהתה השחור מעכב את פעולת החיידקים הפוגעים בשן.

באותו כינוס דווחה קבוצה חוקרים בראשותו של מ. שיפנאאור מאוניברסיטת פייס בניו-יורק שתמציות תה שחור מעכבות את פעולת הוירוסים Herpes Simplex type I and II

ד"ר וו וחברים מצאו שתרכובות בתה שחור יכולות לדכא צמיחת חיידקים מחוללי חורים בשן וגם ויצירת חומצה על ידם. התה השחור גם מעכב את האנזים גלוקוזילטרנספרז האחראי על יצירת חומר "המלט" הדביק מסוכרים, חומר המאפשר את היצמדות רובד החיידקים לשן. בנוסף חיידקים מסוימים מהשן איבדו את יכולת ההיצמדות שלהם לחיידקים שכנים וכך פחת בצורה משמעותית מספר החיידקים הנמצא בשן.

באחד הניסויים שערך ד"ר וו הוא מצא כי מתנדבים ששטפו את שיניהם חמש פעמים בהפרש של שלוש דקות, כל פעם במשך 30 שניות עצרו כליל את צמיחת החיידקים מחוללי החור בשן. זה תומך במחקר קודם שנעשה בשוודיה והראה כי התה השחור עוצר את התרחבות מיצבור החיידקים בשן.

ד"ר וו מציע כי נאמץ את שתיית התה כתוספת טובה לשמירת הגיינת הפה.

101st General Meeting of the American Society for Microbiology

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום