נחנך מרכז לרדיותרפיה

(0)
לדרג

מטרת המרכז בשיבא: קידום הטיפול בחולי סרטן. ממצא: הפחתת תופעות הלוואי של קרינה במטופלים עם גידולי מוח עשויה להאריך את חייהם. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מרכז למחקר יישומי ברדיותרפיה, בניהולו של ד"ר יעקב לורנס, נחנך לאחרונה במרכז הרפואי שיבא, תל השומר. במרכז מושקעים משאבים בפיתוח מחקרי שנועד לשלב טיפול תרופתי אנטי סרטני עם טיפולים בקרינה.

המרכז החדש מוביל בתחום מחקרי זה בישראל, והוא עתיד להביא שיטת טיפול מיטבית עבור החולים הישראלים. בנוסף לגידולי מוח ייחקרו בו גידולים במערכת העיכול ובאיברים אחרים, זאת תוך שיתוף פעולה עם מרכזי קרינה אחרים בארץ ובעולם, שיהוו תשתית למחקרים קליניים רב מרכזיים.

צמצום תופעות לוואי נוירולוגיות בקרב מטופלים עם גידולי מוח, שעוברים טיפולי קרינה וכימותרפיה, עשוי לשפר את משך הישרדות החולים. כך קובע מחקר חדש, שנערך על ידי ד"ר לורנס בשיתוף עם חוקרים מאוניברסיטת ג'פרסון (פנסילבניה, ארה"ב). הממצאים התקבלו על סמך ניתוח רטרוספקטיבי של מידע אודות 2,761 מטופלים עם גידולי מוח, מתוך 14 מחקרים על טיפולי קרינה בחולים אונקולוגיים בשנים 1983-2003. החולים שנטו יותר לפתח תופעות לוואי אלה היו מבוגרים יותר, חלשים יותר, בעלי מגוון של סימפטומים. חולים אלה טופלו בקרינה פעמיים ביום.

בישראל מתגלים מדי שנה כ-460 גידולים ממאירים במוח, כאשר כמעט כולם מסוג גליומה. לאחר הגילוי מטפלים בגידול באמצעות ניתוח, קרינה וכימותרפיה. לרוב, לא ניתן לקבוע האם הטיפולים, הגידול או השילוב ביניהם גורמים לתסמינים נוירולוגיים, כגון תשישות, כאב ראש, בחילה, הפרעות מוטוריות/תחושתיות ואובדן זיכרון לטווח קצר.

"התוצאות שלנו תומכות בגישה אישית בטיפול חולים הסובלים מגידולי מוח", אומר ד"ר לורנס. "השיטה דוגלת בפיתוח יחס אישי כלפי כל חולה ומהווה מטרה מרכזית של המרכז למחקר יישומי ברדיותרפיה".

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום