"נוציא צווי מניעה לשביתת הרופאים"

(0)
לדרג

אילן לוין, הממונה על השכר באוצר, התייחס לכוונת הרופאים להחריף את מחאתם החל מ-1 ביולי. תגובת הר"י: "בית הדין אינו מהווה איום עבורנו"

מאת: מערכת zap doctors

הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, הודיע היום (ב') כי צעדי הרופאים במאבקם הם בלתי מידתיים ופוגעים בחולים. לוין אמר את הדברים בתדרוך לעיתונאים וציין כי לאוצר לא נותרה ברירה, אלא לפנות לבית דין לעבודה בבקשה להוציא צווי מניעה נגד השבתת מערכת הרפואה הציבורית.

כאמור, הרופאים הודיעו כי בכוונתם להחריף את מאבקם, כאשר החל מ-1 ביולי הם יעבדו בהתאם להסכמי העבודה וללא שעות נוספות. הלכה למעשה מדובר בהשבתה חלקית של מערכת הבריאות מאחר שתחול ירידה משמעותית במספר התורניות שמתמחים ימלאו, ובנוסף לכך רופאים מומחים לא יבצעו תורנויות.

לפי לוין, רה"מ עודכן בדבר כוונת האוצר לפנות לבית דין לעבודה. תגובת נתניהו היתה כי יש לחתור להסכם עם הרופאים ברוח "יתנו-יקבלו", כלומר צעדים משמעותיים של הרופאים במו"מ יקדמו הסכם נדיב כלפיהם מצד האוצר.

לוין ציין כדוגמה למתווה את ההסכם שנחתם אתמול עם ארגון המורים, שמתבסס על תוספת שכר והוספת שעות עבודה.

עיקר המחלוקת בין הר"י לבין האוצר עומדת על התקינה והשכר. הרופאים אינם מוכנים לוותר על תוספת תקינה והעלאת השכר באופן רוחבי. מאידך, עמדת האוצר היא לתגמל רופאים שעובדים ברפואה הציבורית ולבדל אותם מהרופאים בפרקטיקה הפרטית. כוונת האוצר היא להנהיג החתמת שעון נוכחות ולהעביר את הרופאים לשבוע עבודה מקוצר בן חמישה ימים בשבוע, כאשר כל עבודה נוספת תגרור תשלום נוסף. האוצר מתנגד לדרישת הרופאים להעלות את השכר השעתי ב-50%. לדבריו, דרישה זו מעכבת את התקדמות המו"מ כולו.

תגובת ההסתדרות הרפואית לדברי לוין: "בית הדין אינו איום עבורנו, נהפוך הוא: הר"י נוקטת בצעדים מתונים ובמשורה מתוך אחריות ציבורית, וכי מובן שכשביה"ד ירד לעומקם של דברים ולאופן התנהלות המו"מ הוא יווכח לגלות שהאוצר לא זז מעמדותיו הראשוניות ולא מציע כל פתרונות של ממש לתחלואי המערכת".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום