5 שנות מאסר לאח שאנס מנותחת

(0)
לדרג

האח ביצע את העבירות בחולה שהתאוששה מהרדמה מלאה. סגן נשיא בית המשפט המחוזי, צבי סגל: "חדר הניתוח הפך כר פעולה נוח לביצוע עבירות מין"

מאת: מערכת zap doctors

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ה') חמש שנות מאסר בפועל על משה ישועה, אח כירורג בבית החולים "שערי צדק", שאנס חולה אחת וביצע מעשים מגונים בחולה אחר. בנוסף נגזרו על הנאשם 3 שנות מאסר על תנאי ופיצוי בסך 10,000 ש"ח.

העבירות בוצעו לאחר שהחולות נותחו בהרדמה מלאה, בעודן חסרות הכרה ונתונות בתהליך התעוררות - מצב בו לא חשו במעשי הנאשם. האח נעצר רק לאחר שאנשי צוות בבית החולים היו עדים למעשיו.

מעדי האופי במשפט ניתן ללמוד כי אין המדובר באדם הלוקה בנפשו, אלא באדם נורמטיבי. משום כך, הצוות עימו עבד הנאשם הוכה בתדהמה גדולה. פרופ' גולן יעקב, מנהל מחלקה בבית החולים שעבד עם הנאשם משך כשנתיים וחצי, סיפר: "הנאשם היה בלי ספק אח חדר הניתוח מהטובים ביותר שהיו. תמיד היה מסור, תמיד מקצועי, תמיד זמין". עוד אמר גולן כי הנאשם הוא שריסן את החולים המשתוללים במהלך התעוררותם מהרדמה כללית.

ההגנה טענה לזכות הנאשם כי קורבנותיו לא היו מודעות למעשים שבוצעו בגופן, ומכיוון שלא סבלו מהשפלה ומבוכה, לא מדובר במקרה פרדיגמטי של עבירת אינוס או מעשה מגונה.

נסיבות לפשע מושלם

השופט צבי סגל, סגן נשיא בימ"ש, כתב בגזר הדין: "חדר הניתוח הינו מקום סגור ורגיש באופן יוצא דופן, בו שרוע אדם ערום, חסר הכרה, מורדם ומונשם, שעה שחייו תלויים לחלוטין בידי אנשי צוות רפואה ומיני מכשירים ומכונות - הפך כר פעולה נוח עד להחריד לביצוע עבירות-מין, פורקן לסטיות... בנסיבות אלה עשוי העבריין לבצע זממו ללא משים, ללא הותרת עקבות כלשהן, כמו היה אדריכלו של הפשע המושלם".

השופט הביע תקווה כי בעתיד ישמש חדר הניתוח מודל ראוי לסביבה טיפולית מוגנת לחלוטין. "פוטנציאל כה ממשי ומדאיג לביצוע עבירות פליליות חמורות יש לעקור מן השורש, בכל אמצעי וככל שרק ניתן; טכנולוגיה אוטומטית מתאימה, שתלווה או תו?מר בגורם בקרה אנושי, בהחלט עשויים לספק את הפיתרון".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום