לתינוק יש גזים? אולי תה שומר יסייע

(0)
לדרג

מסקירה של מחקרים על קוליק עולה כי טיפולי מגע, גלוקוז או פרוביוטיקה אינם מועילים. לעומת זאת, טיפול בתה שומר עוזר משמעותית לתינוקות הסובלים מגזים

מאת: מערכת zap doctors

קוליק הוא מצב של בכי ואי שקט ממושך, מעל שלוש שעות ביום למשך שלושה ימים בשבוע, בקרב תינוקות עד גיל ארבעה חודשים. 10-19% מהתינוקות סובלים מקוליק, תופעה הגוררת עוגמת נפש רבה להורים הטריים. לרפואה הקונבנציונלית אין טיפולים יעילים כנגד קוליק, ולכן הורים רבים פונים לתוספי תזונה ולרפואה משלימה.

מטרת המחקר הנוכחי, שפורסם השבוע ב- Pediatrics, היתה לסקור את הספרות המדעית הקיימת ולבחון את הראיות הקיימות בדבר יעילות הטיפולים השונים בקוליק בתינוקות.

שיטות

חוקרים מאנגליה ביצעו סקירת ספרות מקיפה שהעלתה 1,764 מאמרים הדנים בטיפולים בקוליק, אך רק 15 מחקרים אקראיים ומבוקרים ענו לקריטריונים של הכללה randomised) controlled trial).

תוצאות

במספר מחקרים שבדקו טיפולי מגע (מסאז', רפלקסולוגיה וכירופרקטיקה) לא נמצא כל יתרון לקבוצת הטיפול.

שלוש עבודות בדקו טיפול בגלוקוז וסוכרוז ומצאו יתרון קל לקבוצת המחקר. עם זאת, מחברי הסקירה מצביעים על טעויות קשות בביצוע המחקרים, טעויות שמטילות ספק במהימנות התוצאות.

שני מחקרים בדקו טיפול בפרוביוטיקה עם תוצאות משמעותיות לטובת קבוצת הטיפול. גם במחקרים אלה נמצאו פגמים קשים במערך המחקר. המחברים מסכמים כי לא ניתן להסיק מסקנות אמיתיות מהמחקרים.

מחקר גדול ואיכותי בדק מספר שיטות טיפול ומצא שהשיפור המשמעותי ביותר נמצא בקבוצה שטופלה בתה שומר ללא המתקה.

מסקנה

יש חסר במחקרים אמינים הנוגעים לטיפול בקוליק בתינוקות. מהמידע הקיים נוצר הרושם שתה שומר ללא סוכר הוא טיפול יעיל להקלה בתסמינים. לגבי פרוביוטיקה, ייתכן שיש בה תועלת, אך לא ניתן להגיע למסקנה חד משמעית על סמך הספרות. טיפולי מגע למיניהם, כפי הנראה, אינם מביאים כל תועלת להקלה בקוליק.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום גזים ובעיות בדרכי העיכול בקרב ילדים ותינוקות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום