מתנה לגיל 109: אף חדש

(0)
לדרג

מאיר קורנר זכה בגיל 109 לאף חדש. זאת לאחר שגידול שהתפתח במחצית מאפו, עקב חשיפה לשמש, נכרת ושוחזר מיידית בעזרת עור ממצחו. קורנר: אני מרגיש טוב ונראה טוב

מאת: מערכת doctors

בגיל 109, את מאיר קורנר מחיפה כבר קשה להפתיע. הסוד של קרנר לאריכות ימים הוא שינה טובה, הרבה מנוחה, קריאה והליכה יומית בים. מזה 60 שנה מאיר לא מפספס את הבילוי בים, שם הוא שוחה, פוגש חברים ונהנה מהשמש החמה. אך אליה וקוץ בה. לפני כמה חודשים הסתבר כי באפו של קורנר התפתח גידול שחלש על כ-50% מאפו. מקורו של הגידול, ככל הנראה, היה בחשיפה הממושכת של קורנר לשמש. לפני כשבועיים וחצי עבר קורנר ניתוח לכריתת הגידול באף ושיחזור מידי, וכך, בגיל 109 הוא זכה להתהדר באף חדש שנוצר בעזרת עור ממצחו.

בקריה הרפואית רמב"ם הצטבר ניסיון רב בניתוחים מסוג זה, המכונים בעגה המקצועית "שחזור אף על ידי מתלה מהמצח". ניתוחים אלה מבוצעים בעיקר עקב כריתות כתוצאה מגידולים, ורמב"ם הוא המקום היחיד בארץ שבו מבצעים את שחזור האף בהרדמה מקומית, תהליך המקצר משמעותית את הניתוח מכשעתיים וחצי לשעה. בתום הניתוח, משוחרר המנותח לביתו ושב אל ביה"ח כעבור פרק זמן קצר לצורך הוצאת התפרים וביקורת.

האף שוחזר, מאיר מאושר

ההליך הניתוחי מבוצע בשני שלבים. בשלב הראשון מוציאים מהמצח את פיסת העור הנדרשת לשחזור ובשלב השני מניחים אותה באזור החסר, מעצבים לפי הצורך ותופרים אותה לחלק שנותר מהאף הפגוע. לאחר ההעברה סוגרים את הפגם שנוצר במצח על ידי תפירה של קצה לקצה. בתוך שבועות ספורים, פיסת העור מיועדת להיקלט במקומה החדש על האף, וכלי דם מתוך גדם האף אמורים לצמוח לתוכה ולספק אותה.

"בתוך פרק זמן מאוד קצר החלים אפו של מר קורנר. אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאות", מציין ד"ר יצחק רמון, רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית ברמב"ם ומי שניתח את קורנר. "מאחר שהניתוח כלל כריתה ושחזור מידי, יכולנו להשתמש בפיסת העור החיצונית של אפו המקורי של מר קורנר לצורך עבודת השחזור, ומיקמנו אותה בחלקו הפנימי של האף.

הפעולה הזו תרמה באופן ניכר לתוצאות האסתטיות הטובות שהשגנו. שחזור אף, בשל מיקומו המרכזי, הוא אתגר לא פשוט, אך עמדנו בו יפה. ימים ספורים לאחר הניתוח, נראה כאילו כלום לא קרה לאפו של המנותח".

מאיר קורנר ממתין לרגע שיתאפשר לו לחזור לים: "הרופאים אומרים שזה בגלל השמש, אבל אני לא חושב שבגלל זה אני צריך להפסיק ללכת לים", אומר קורנר. "אני מרגיש טוב ונראה טוב, בזכות הרופאים ובזכות זה שאני עושה את מה שאני אוהב".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית, כוויות, רפואה אסתטית.

למידע נוסף ליחצו: ניתוח אף

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום